That´s life

Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Jag känner mig som en blöt fläck!

Av Veronica - 10 april 2008 15:25


Jag är så trött nu. Blev magsjuk i söndags och sen har det gått upp och ner...trott jag blivit bättre så blir det sämre igen. Teo fick skiten igårkväll, min älskade pojke! Han spydde med två timmars mellanrum hela natten fram till 9. Han har haft en mardrömsnatt, varit jätte ledsen och rätt rädd. Han har darrat för att han spänt sig så. Det är inte kul att käkas och särskillt inte för små som inte förstår vad som händer. Förklarade varje gång varför och att det inte är farligt och det lugnade honom men på slutet hjälpte inget, han var riktigt slut, less och ledsen. Hela dagis har magsjukan men jag fick det inte därifrån eftersom vi inte varit på dagis på nästan två veckor när jag fick det.


Just nu sitter jag och tycker verkligen sådär väldans synd om mig själv, vill helst bara att någon kommer och räddar mig. Är själv med båda barnen sedan i måndags (med Mathias hemma fre-sön, innan dess själv 2veckor ju). Har tappat bort plånboken! Försökt göra rent ugnsglaset hela dagen och det går fan inte...t.om. skruvat upp glaset för att försöka göra det lättare men skiten vill sig inte. Är skittrött efter natten samtidigt som jag inte är riktigt frisk och får inte i mig någon mat. Jag och Teo har fått i oss två mackor var idag på hela dagen. Jag känner mig nästan lite svimfärdig. Det luktar spya i soffan och i sängen och har nyss gjort rent för tredje gången. Ska visa lägenheten i helgen och är rätt stressad över att få allt klart tills dess. Detta har vi inte gjort: *målat klart i köket, *göra rent spisen, *flytta alla kartonger vi fyllt med saker som vi inte använder och som ser stökiga ut, *Flytta ut docksäng, litet rullbord, gåvagn, dockskåp (så det inte ser så trångt ut i Teos rum) *Lämna böcker till Annette som är hennes som vi inte har någonstans att ställa, *köpa handtag till tre fönster eftersom de är sönder och *ta bort rost som kommer från spikar från en grej i badrummet.

Suck..tur att det bara är en familj (som mamma känner) som ska komma i helgen och titta då vi inte satt ut annonsen än.

Vi ska på visning på fredag...ett radhus i västra granloholm. Ser väldigt fint ut där, två plan med ballkong och uteplats utåt fin allmänning och skog..får väl se om det är något.


Mathias ringde idag på dagen och sa att han kommer hem ikväll...och åker på lördag igen och är borta en vecka! Så ringer jag nu och då sitter han och spelar kort...de kommer hem inatt alltså..stor jäkla skillnad då man har två barn att natta plus att jag måste tvätta i tvättstugan ikväll. Alltså...i tvättstugan 100m bort. Med en bebis och en magsjuk pojk. För jag kan inte ha spytvätt i hela badrummet hur länge som helst med bland annat två täcken, två kuddar med örngott och en massakläder. Det finns inga tvättider förrän på måndag! Jag vill bara gråta...jag känner mig som en blöt fläck

 
 
Nathalie

Nathalie

10 april 2008 20:20

Nej men fy vad jobbigt du har det! Hoppas du och Teo blir friska snart och att det går bra med lägenheten :) kramar

http://diveby.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

11 april 2008 09:27

Hej.. stackars er som har fått magsjuka..:-( Inte roligt.. Hops ni blir friska snart och att lill tjejen klarar sig från magsjukan..Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards