That´s life

Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Det är mycket i juni.

Av Veronica - 26 maj 2008 22:13

Vädret har gjort att jag plötsligt fått fart på benen utan att såklart planera det. Gick till sidsjöhallen med Annette från dom och tillbaka i fredags, 7km. Dagen efter gick jag med Teo till ICA, runtomkring på kalmarvägen och tillbaka och igår gick jag både till ICA, tillbaka, till mamma och tillbaka. Så nu känner man sig duktig då samtidigt som man försöker förtränga att alla dessa promenader har slutat med en fikastund med bulla, godis eller annat snusk. Idag har jag även bakat gifflar som inte är de nyttigaste brödet i världen och som man såklart tar en extra av hela tiden.

Hur som helst, idag har jag gjort en gryta på märgpipa och det blev så jäkla gott då jag kokade köttet en bra stund igår redan. Mört och gott, förstår inte att man inte gör grytor oftare. Nu blir jag tvungen då vi köper en massa kött av en slaktare där man får med en massa märgpipa och högrev.


Idag har jag också rört på mig. Gick till barnavårdcentralen och Olivia vaccinerades. Var så nervös, men det gick bra. Hon grinade bara när de stack in nålen sen slutade hon på gång när de var klara, det gick på sekunden. Olivia vägdes och mättes och hon följer hennes kurva på pricken. Övre kurva, hon är båda längre och tyngre än genomsnittet. Hon är nu 4½mån, väger 7420g och är 63,5cm lång. Hon växer 2cm i månaden...kan inte jag få göra det i någon månad i alla fall?

Vi stannade på vägen till BVC i en lekpark där Teo träffade två småtjejer som han åkte rutchkana med. De var så gulliga. Teo är duktig på att ta kontakt.


Har köpt en ny vagn, ska försöka få in ett kort här någon dag på den. Barnen sitter framför varandra och den är super lätt att köra. Kanonköp! Begagnad och ful men det skiter jag i...äntligen slipper jag bära någon på magen och det slår allt!


På torsdag ska jag på visning, Mathias är fortfarande borta men pappa följer med. Ett gammalt hus i Böle ska vi titta på. Får väl se om det är något. Vi ska på banken på måndag också för att se vad vi kan få för lånelöfte.


Åh vad det är mycket nu. Dopet, syrrans student, Teos födelsedag och så är det 5-6st som fyller år i juni också. Måste ha kalas för Teo....min älskade son är snart 3år! Fan vad jag vill skämma bort honom! Men vi brukar inte köpa så mycket presenter då, han får så mycket ändå. Vi köper en present i månaden istället : ) Lönepresent ; ) Den här gången vill han ha en Sallybil. Sally från Cars alltså. Så det ska vi köpa när Mathias kommer hem. Som han saknar så mycket nu! Vi tittade på "pappa" på telefonen idag och då sa han "det där är min pappa, det där är min pappa, jobbar han?, jobbar han?". Usch stackarn! Tur att han kommer hem till oss snart...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards