That´s life

Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Mina bröst

Av Veronica - 22 maj 2008 19:18

Häktiskt är det nu och varit i den senaste månaden. Är ensam igen, Mathias är i Norrköping i 2veckor! Än så länge går det bra...idag har jag till och med turen att få vara själv en stund. Teo och Olivia är med farmor och farfar och matar fåglarna vid sidsjön. Men hur lätt är det att slappna av? Tänker mig att Olivia är ledsen och skiker..


Jag är trött, är yr ofta och försöker få i mig mer vätska. Olivia tar all min vätska och jag hinner inte dricka. Springer med Olivia på armen efter Teo som gör bus hela tiden. Men jag måste försöka...ibland vinglar jag in till köket, allt för sent alltså.


60pers plus oss kommer på dopet som det ser ut nu. Stordop alltså. Blir mycket smörgåstårta att köpa. Smörgåstårta för typ 2500kr, låt oss hoppas att den är god. ; ) Dopklänningen går inte alls framåt, jäkla symaskinerna krånglar! Annetts och mammas har jag hemma och båda kronglar med undertråden. Det är fan omöjligt att förstå vad som är fel på dessa maskiner, jag vill ha en ny!! Får väl se om det blir en sista minuten köp av dopklänning. *suck*


Jag längtar efter sommaren samtidigt som jag bävar för den. Jag har aldrig varit så här rund om magen någon badsäsong förut utan att ha varit gravid.

 Har 6,6kg kvar till vikten innan Olivia. Och jag gör ju inte mycket för att de ska försvinna. Iof går jag och hoppar med barnen hela dagen men det ger ju inget...så är jag besatt av godis. Längtar efter att få träna men när ska man hinna det då??? Och när ska man orka? Jag är helt slut. Och min rygg pallar inte mer snart. Jag brukar inte använda ordet palla men nu gör jag det för det passar verkligen in just nu. Min rygg är död snart, jag har ont varje dag.


Idag gick jag förvisso. Gick till ICA och köpte bulle :D Fikade med Teo på en gräsplätt vid kalmarvägen. Sen gick jag med Olivia i sjalen och Teo i vagnen hur långt som helst innan jag hittade en lekpark där. Självklart hittade Teo några killar som höll på med någon moppe bredvid, då blev ju lekparken väldigt intressant..han gick och ställde sig några meter framför dem och stirrade... Väldigt barnvana grabbar som inte ens hejade på honom fastän de var i min ålder. Jaja. Fick släpa Teo därifrån då de verkade rätt besvärade.


Så nu är jag ju hos mina svärföräldrar och ska titta på schlagern. Hoppas Charlotte tar sig vidare...hon är jäkligt bra ändå. Kan inte bestämma mig för om hon är så smal som folk säger...eller om det bara är hennes slimmade klänningar som lurar ögonen. Jag skulle nog inte tacka nej till hennes kropp det kan jag ju inte säga.

Mina bröst är ett ämne jag kan ta upp nu när jag pratar om kroppen. Hade ingen aning om att brösten kunde krympa och förstoras som en berg och dal bana. Från ett C jag var nöjd med till D då jag ammade Teo, till B när jag slutat amma till DD nu när jag ammar Olivia (som för övrigt hoppar ut om jag inte ammat på en stund). Undrar vart det här slutar. Ska försöka lura i mig att jag inte bryr mig..






 
 
Ingen bild

Sofie

24 maj 2008 20:54

Förstår hur du känner dig angånde bröst och kropp...kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards