That´s life

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Hänger ni på?

Av Veronica - 29 april 2009 15:51

Jag har legat i influensan i tre dagar, eller vad det nu är. Jag får såhär varje sommar så Mathias är iaf övertygad om att det har med min pollenallergi att göra. Jag får feber, blir toksnorig, blir riktigt sjuk..ligger i sängen och fattar ingenting. Har ont i huvudet och har ledvärk i hela kroppen. Kan få jätte ont i ett ben eller en arm men i nacken och ryggen gör det ont hela tiden. Konstigt! Men idag är det bättre och tvingade mig till att ta Olivias sista inskolningsdag. Den var lite bättre än de andra dagarna jag varit där. Men Mathias håller med mig om att det är lite av en förvaring där inne med minimal halt av bus och skoj. Gissa vem som ska ändra på det... återkopplingssamtalet here I come! Jag är 23år och jäklar vad svårt det är att övertyga sig själv att man har en röst i en inbiten verksamhet men fan och hans moster ska jag inte klara det den här gången också..


Just nu sitter jag på skolan och har fixat de sista bitarna med en kompis. Eftersom det är schemaläggning på hög nivå när det gäller ett grupparbete på tre så väntar jag på tredje mannen själv här nu. Ska vidarebefodra lite saker.

Imorgon ska vi prata om hjärtinfarkt och livsstilsförändringar. Tre vetenskapliga articklar, information från fem böcker´och en webbplats har vi trängt in på en poster på ett A4 så det ser ut som en sarlig röra men har man en galen tant till kursansvarig så har man..


Imorgon ska vi ha fest, för den som känner mig och vill komma är det fritt fram! Sista aprilfest...det blir fullt hus! Våran bänk ute på alltan är klar.... Iaf så hoppas jag att den är kvar efter imorgon kväll ; )) Både många av Mathias arbetskamrater kommer samt simmargänget så det blir nog rätt mycket folk... Men de är rätt snälla och lugna tror jag..
Sen vill jag att alla håller tummarna samtidigt...NU!...att det blir fint väder imorgon så de kan trängas ute istället ;P


Altan....dock inte riktigt färdigmålad, vi måste köpa en bra pensel först..


 
 
Kattis

Kattis

1 maj 2009 20:19

Altanen med bänken blev verkligen jättefin! Så himla avis! ;) vill också ha ett hus nu, men orka flytta med den här smidiga kroppshyddan :P Felix kommer hem på söndag så kanske vi hinner med en grillning innan han åker igen, när matte kommit hem.. :) kram

http://:kattajonen.blogg.se

 
Caroline

Caroline

4 maj 2009 06:57

Altanen blev verkligen jätte fin, precis som ett extrarum! Där får vi sitta och spela spel i sommar tycker jag, Myspys :)

http://enilorac.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards