That´s life

Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Dopklänning klar!

Av Veronica - 2 juni 2008 12:04

Dopklänningen är klar! Äntligen, jag är väl hyfsat nöjd tror jag.  Hoppas klänningen håller ihop ; )
Idag ringde de från kyrkan och det hade blivit så att de bokat GA-kyrkan istället för skönsmon! Panik jag fick, men de ordnade så vi fick vara i skönsmon i alla fall. Rätt konstigt att de gjort så då de bokat rätt lokal i skönsmon...jaja...ska träffa prästen på torsdag för att planera dopet. Vet inte om jag ska sjunga än...fan också, jag vill men jag vet inte om jag vågar. Händerna blir svettiga av tanken, lättare att sjunga för främlingar än familjen och vänner. Så har jag ingen musik till heller.


Idag ska vi på möte med banken, är jätte nervös men jag tror det är mening med det mesta så får vi lågt lån så är det väl någon mening med det också. Mening att vi ska vänta och bygga det vi verkligen vill ha sen. Det visar sig ; ) Men nervöst är det.


Vi var på visning på ett gammalt hus i Böle, det var det absolut hemskaste hus jag sett. "En pärla för den händige" stod det på annonsen men det var väl mer ett rivningsobjekt. Det påminner om när man varit på loppis och man går in i ett litet hus med övervåning och det knarrar i trappen, det är lösa golv och det luktar skog och damm samt har heltäckningsmattor som liksom bildat vågor på golvet. 1,1miljon! Är de inte riktigt kloka? Får jag det för 500 000kr så kan vi riva det och bygga på tomten.


Igår var vi på kalas, mamma och syrran fyller år. Vi vaknade inte förrän 10.30 och fick rätt bråttom, skulle hinna träffa Ulfs föräldrar vid 11.30...skulle köpa en chokladask till mamma innan och sprang med båda barnen i vagnen fram och tillbaka till ICA efter att alla var påklädda (utan Mathias förstås som tar hundra år på sig), jag såg ut som en tomat i ansikte när jag kom hem igen eftersom det var ca 27grader ute!! Vi gick kämpandes direkt till mamma och jag var fortfarande knallröd när jag kom fram...pinsamt att komma dit in som en flåsande flodhäst när Ulfs föräldrar var där. Och gissa vad, fick inte ens med mig chokladasken utan den låg nere i trappen av någon anledning. *suck* jaja...det var en skön dag iaf, Teo hittade några barn utanför som han lekte med. : ) Trevligt. Och gott med fika, blir mycket sådant i månaden. Nu är det bara dopet, studenten och Teos kalas kvar...och Sandras födelsedag och pappas.....hmm...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards