That´s life

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Veronica - 9 mars 2008 19:04

Teo tog en tur nedför trappen härom dagen med magen i Olivias bilbarnstol. Jag är inte direkt förvånad längre..stackarn.


Igår åkte vi pulka i pulkbacken vid Sidsjön. Annette och Anders var med. Det var kul! Så busade vi lite i snön och tittade på de halvsmälta skulpturerna på sjön. Teo klättrade och åkte rutchkana på dom.
Idag tog svärföräldrarna med Teo till affären medan jag och Mathias gick runt sidsjön. Det var skit jobbigt! Mina skor är som sagt inte jätte bra för detta underlag..åker bakåt hela tiden. Fick spänna rumpa och rygg för att komma framåt :D Fick såå ont i ryggen att jag vägrade ta ett till varv fastän Mathias ville. Nu sitter jag med träningsvärk överallt...känner mig som en gammal tant. Ryggen är inte trevlig. Så har jag ont på höger sida längst ner vid bäckenet också då jag sträckte mig där iförrgår när jag städade...så blev det värre nu.

Jag har nämligen en inte allt för hel dammsugare utan munstycke så jag har gått med handen en dm från golvet och dumsugt hela lägenheten. Bra arbetsställning...och tillslut knäckte det till i bäckenet.


Hmm jag funderar på att sjunga en låt på dopet...hittade en jätte fin låt som heter "välkommen till jorden" av Lotta Ahlin. Vågar jag? Får se om gittaristen kan den först och främst. För Victoria har fixat en kompis som ska spela och hon och syrran hennes ska sjunga "handens fem fingrar". Är så glad!  Ska ringa i veckan å se när det finns tid i kyrkan för dop.


Mathias är som sagt hemma nu och är föräldraledig hela nästa vecka. Ska bo hos hans föräldrar när han åker. Då ska jag passa på att sy dopklänningen så slipper Mathias se mig arg och sur. :D sen har jag ju barnvakt så jag kan koncentera mig. KANON!


Inatt sov jag inte mycket. Teo vägrade somna, somnade väl vid 3 tiden. Olivia vaknade 4 och åt. Så sov hon en liten stund..åt osv. Så hon var mer eller mindre vaken till 9..då var hon pigg...låg å lät...Teo skulle på henne hela tiden..han var halvvaken. Kl 11 tog Mathias barnen...då sov jag...en halvtimme. Så nu är jag väl sådär pigg som man blir när man varit övertrött för länge. Skulle kunna gå några km om jag inte haft så ont i ryggen. Hmm...är så rastlös samtidigt som jag knappt kan hålla upp ögonlocken! Ska ta en dusch...en varm dusch. Ska skynda mig..innan Olivia vaknar....


PS: Jag har varit ute å gått tre gånger denna vecka! Hur duktig är jag inte då?

Ovido - Quiz & Flashcards