That´s life

Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Fyllekarln hemma

Av Veronica - 4 april 2009 13:42

Äntligen är Mathias hemma! Han kom hem vid midnatt. Idag ska vi åka och köpa stövlar till Teos då hans är sönder. Och så ska jag kolla efter regnkläder åt Olivia för hon börjar ju dagis snart!


Olivia har kommit i den klassiska 1årsfasen då hon har kommit på att hon kan bestämma. Hon skriker så fort hon inte får som hon vill eller om det inte är precis som hon vill. Hon är väldigt arg när hon är trött också och är hon det minsta trött äter hon inte. Hon har precis börjat slå mot en med händer om hon blir riktigt arg men slutar tvärt om man säger nej och så blir hon ledsen. Hon har lärt sig att bli gummimannen och kasta sig bakåt när något är fel. Det är verkligen en klassisk period! Men dock skitjobbig, särkillt när hon vägrar sova! Och ammar gör hon fortfarande på natten 5-6ggr, och envis som en oxe är hon. Ibland vägrar jag och då är det en kamp utan dess like. :D


Just nu är jag sugen på fest, jag känner av mersmak efter i fredags då vi var på fest hos Micke med simgänget. Jag hade så fruktansvärt kul! Det var länge sedan....ja det är inflyttningsfesten då : ) Jag satt iaf i fredags och pratade politska frågor med en kille, de var väldigt roligt :D Vi diskuterade mycket men tyckte nog samma sak i slutändan...om mycket iaf. Och så var det lite kortspel och eftersom kvällen var helt improviserad av mig så blev det Minttu för mig. Vi drack tidigt på eftermiddagen och jag var lagomt glad och social och drog hem fyllkarln hem vid 00. Men gissa vem som mådde dåligast under natten? Varför tål inte jag någonting? :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards