That´s life

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Ett helvete.

Av Veronica - 23 april 2009 18:46

Det känns som det här är den värsta dagen i mitt liv. Jag orkar inte mer känns det som. Blä! Jag skulle lämnat in en rapport i måndags men missade det och lämnade in på onsdag...trodde det inte skulle spela såå stor roll men nej den eximineras inte förrän nästa termin. Jävla kärring!

Så har jag skolat in Teo och visst är det jätte bra, mycket bättre än förra, här är de mer smarta och glada, och Teo trivs störtbra, MEN de gör precis samma sak på det här dagiset som förra som jag hatar och det kommer bli strid igen..

Så började inskolningen med Olivia på lilla avdelningen snäckan igår. Jag började nästan gråta under dagen för det kändes inte alls bra. Miljön kändes skit från personalen. Inget skoj och kul utan bara måsten och tillsägelser. Och där de mest barn runt 1,5-2. Små barn som rent fysiologiskt inte har en mogen hjärna än, som man behöver trixa lite med och liksom avleda när de blir upprörda och trötta. Idag slog en 1,5årig tjej som knappt kan prata, en bil i en lilkilles rygg. Två förskolepedagoger (!) sitter och säger till pojken att ta upp en bil och slå den i ryggen på flickan. "Slå tillbaka, ta en bil och slå henne i ryggen med den" "här"..så ger de honom en bil och visar hur han ska göra. De stod verkligen och hejade på och villa att han skulle slå till flickan hårt i ryggen.

Jag bara stod och gapade...frågade på en gång om de lär barnen att slå tillbaka här. Fick till svar att det ibland var nödvädigt att slå tillbaka. Jag frågade om det inte vore bättre att säga nej, sluta och de menade att det inte räckte ibland. Jag sa att de väl då fick vända sig till fröknarna, att få hjälp och sa att i ena stund säger ni att de inte ska slåss och sen säger ni att de ska slåss...

Jaa...joo men inte slåss men säga nej...

ja men det var ju inte det ni sa till honom...

Nä inte slåss...ska man ju göra...

Diskussionen dog ut...

Öh? Har jag hamnat bland större idioter än vad man någonsin kan föreställa sig eller vad? Jag är så ledsen så jag skulle kunna riva ner TV:n just nu.

Så är de bara negativa och inte alls goa med barnen. Här ska Olivia går, tänk om hon varit tjejen...tänk att ha två vuxna som säger åt ett barn att slå henne... och de sedan ska vagna henne till sömns ute i vagnen..

Jag är arg och trött och ledsen och jag vet inte vad jag ska göra... min kropp är trött och min psyke håller på att sprängas i miljoner bitar. Jag vill bara vara ledig och sova bort alla bekymmer.


Men imorgon ska jag ha en redovisning....och på torsdag ska jag ha en gruppredovisning. Och sen har jag omtenta i jävulsämnet den 16e eller liknande. Sen ska jag jobba..


Jag vill ligga bredvid mina barn och inte lämna varken dem eller sängen...

 
 
Kattis

Kattis

24 april 2009 17:25

det var det sjukaste jag läst/hört! vad är det för fel på fröknarna?! visst, min mamma sa åt mig att slå tillbaka en kille på dagis när jag var liten, men han slog mig varje dag med olika föremål. efter att jag slog tillbaka slutade han. Men inte f*n ska en fröken säga så!! Jag skulle bli galen! förstår att det inte alls känns kul att lämna olivia där. Skulle nog ringa kommun och kräva nytt dagis till båda barnen! sköt om er!

http://kattajonen.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

27 april 2009 09:18

Men heregud! Är de helt dum i huvet! Hoppas verkligen att det ordnar sig!
Bamsekramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards