That´s life

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Mina små troll

Av Veronica - 24 april 2009 17:50

För att bortse från att jag är i världens deppsvacka och tårarna bara rinner här hemma så tänkte jag skriva om annat.


Teos hade uppvisning på gamla dagis igår och han var så söt att man höll på dö. "Nu tar jag dig sa trollet", sa han...sötis!

Idag har barnen varit med min farfar och syrran. De har varit ute i frinvädret stort sett hela dagen och gungat i deras gunga som min farfar Bengt köpt. De älskar den! Vilken tur vi har! Och en sandlåda har vi blivit lovad av mina kära svärföräldrar. Vad härligt med sommarvädret som det faktiskt är just nu ute på vår altan. Barnen springer ute och är självgående och det är ju också ett stort plus ; ) Mathias har köpt en massa bräder som han ska bygga bänkar av längs två altanväggar och så har vi köpt träparsienner till de tre öppningarna som inte är inglasade. Ska bli fint där ute :)


Jag är tokig i mina barn...Olivia har fått rätt mycket temprament nu men det är rätt roligt att se tycker jag...hon vill bara så mycket. Är väl inte jätte roligt när hon är för trött för att t.ex gå på gården för hon ramlar hela tiden men vägrar gå därifrån bara för att hon ska gå på gården och liksom blir gummimannen när man tar upp henne. Men samtidigt ett friskhetstäcken, hon kämpar, hon vill och hon ska...lite vad livet handlar om. Teo har envis som en gammal get och tar alla chanser att busa... Tror han behöver mycket uppmärksamhet nu, han är i någon mognasfas som han tampas med. Han är jätte duktig och vill vara med hela tiden och hjälpa till.

Nu håller han och pappa sin på att skruva och borra där ute. Teo är knäpp tyst...häftigt att få vara med ju!

 

 Teo på nya cykeln..med stödhjul...

Kommer mer kort snart...när jag orkar fylla på kontot...


 
 
mly

mly

24 april 2009 20:47

Men gudars vilka dagis ?????? Läste förra inlägget..

Stackare, nge kul att du inte känner dig så pigg=(

Kanske får se nåt framöver och göra nåt kul=)

http://www.mly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards