That´s life

Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Hittade ett barn : /

Av Veronica - 7 mars 2008 10:45

I förrgår vad jag ute i Birsta med mamma och syrran. Vi gick in på Lekplaneten för att mamma skulle köpa något till Teo till påskpresent. Då gick en liten kille på ca 1..2? ut därifrån med en stor leksaksbil. Han började gå längs korridoren och lekte längre och längre bort. Ingen verkade reagera så jag gick efter tillslut. Frågade vart mamma och pappa var men han kunde inte prata och verkade inte ens reagera över att jag pratade. Jag bar honom till Lekplaneten och frågade expediten om barnet nyss betalat för leksaken…tänkte att då måste ju föräldrarna vara i närheten. Men så var inte fallet. Tydligen kunde man inte ropa ut på Birsta heller att vi funnit honom. Expediten berättade att folk brukar lämna sina barn där inne på Lekplaneten så det var inget nytt. Det tyckte han inte alls om. Han undrade om föräldrarna kanske fanns i butiken trots allt. Jag gick och ropade ”mamma, pappa” med barnet i famnen. Men ingen där. Han ringde efter en vakt som gick för att leta efter föräldrarna. Och en i butiken fick vara ”barnvakt” så länge. Helt sjukt, jag var där i kanske 20-30minuter och fick gå tillslut för jag kunde ju inte stanna hela dagen. Vart fasiken var föräldrarna?? Lämnade de en sådan liten kille själv? Eller så försvann han ifrån dem…men borde man inte gå till en leksaksbutik ifall man inte hittar honom då?? Jag började fundera om de bara lämnat honom, inte ville ha honom längre! Jag vet inte..men barnet verkade lite frånvarande…

Fick middag där ute av mamma sen och Olivia fick en mössa i påskpresent (lite för tidigt).

 

Idag ska vi bjuda Syrran och Emil på middag. Det blir trevligt :D Vi får hitta på något gott! Mathias är hemma nu och hela nästa vecka, jobbet borta blev uppskjutet till dess så Mathias passar på att vara föräldraledig. Mysigt : ) Men då är han verkligen borta då jag fyller år : (  Lite tråkigt men förhoppningsvis kommer han hem till helgen efter. Jag vet redan vad jag ska få av mina föräldrar, massage på typ maskrosen eller dyl. av pappa och en mixer av mamma.

 

I helgen ska jag försöka köpa tyg till dopklänningen och låna svärmors symaskin så jag kan börja med det någon gång. Dopen får bli någon gång i början av maj. Vicky ska sjunga och hon skulle fixa någon som kan spela gitarr till. Kanon!

 

Igår fick jag reda på att jag klarade A-uppsatsen helt! Så himla skönt, man kan inte annat än känna sig lite stolt då jag vet att nästan alla hade sådant de måste komplettera eller göra om helt. När det är så många äldre som går programmet som man vet har mer erfarenhet så känns det så skönt när man själv klarar det….varför litar man inte på sig själv? Så var man helt klar med det första året på sjuksköterskeprogrammet. :D

 

Vad har hänt mer då? Jo jag har fått en kopparspiral, kanonbra hoppas jag! Jag har tyckt det varit lite läskigt med sådant förut men nu vågade jag ta en sådan. Det kändes ingenting förutom att hon råkade klippa mig med tången : (( DET gjorde ont….och gör fortfarande. Så inga fler barn på 5år i alla fall. Känns faktiskt rätt skönt fast jag skulle vilja ha en till…hihi. Men det vill ju inte Mathias så det är ju bara att glömma. Eller?


Olivia växer så det knakar. Hon har nu badat och det verkar hon tycka om.

Teo och Olivia badar


Mina söta små barn.

Olivia sover nu i 8timmar i sträck mellan 21-5. Somnar om och sover till 7-9tiden. Helt otroligt...hon sover nere i vagnen som en stock.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards