That´s life

Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Bråk med dagis innan påsk.

Av Veronica - 22 mars 2008 13:17

Hej igen. Jag är lite sjuk, har ingen feber men har ont i hela kroppen, hes och förkyld. Det värker i rygg, nacke, armar och ben. Jag känner mig rätt slut. Igår fyllde jag 22år och pappa och farfar var här samt Annette och Anders. Bjöd på en jätte god tårta som Mathias köpt med en massa bär på med någon typ av nötchoklad kräm i. Fick pengar av svärföräldrarna och ett presentkort på två halvmassage av pappa. Gud vad skönt!! Längtar tills jag kan utnyttja dem. Tydligen var det av någon massör de har ibland på Sundsvalls Energi där pappa jobbar. Ska vara duktig. Jag har rygg som en gammal tant så jag behöver verkligen detta.


Har bråkat med dagis litegrann eller vad man ska säga. Märkte att dom utför något slags straff där. När de bråkar mycket sätter de dem tydligen på en bänk och där får de sitta tills "fröken säger till". Detta är helt oacceptabelt anser jag och har berättat precis som jag känner för en av fröknarna som "lovade att berätta vad jag tyckte för resten av personalen". Men där slutar inte detta kan jag lova! De SKA INTE utföra detta på NÅGOT barn och nöjer mig inte för än de slutat med detta. Förstår inte hur utbildad personal kan vara så opedagogiska.  Vad anser de blir bättre av detta? Enligt fröken var det för att "markera". Men ett barn ser detta endast som ett straff och som en frustration. Barnet ska sluta slåss/bitas etc. för att de förstår att man inte får göra så och att det gör ont...inte för att de är rädda för att bli straffad. Skulle tro att resultatet blir tvärtom, att de blir så frustrerade att de vill hävda sig. Ska ringa rektorn på tisdag och det kommer bli hur pinsamt dom helst eftersom jag är sämst på att förklara vad jag mena och komma med bra argument i stunden. Men jag måste för barnens skull.

Slutatpratat om detta, jag får bara ångest för min sons skull.


I torsdags var vi på 3års kalas, Mathias kusin fyllde år. Det var riktigt trevligt. Teo lekte med alla nya leksaker och lekte på dansmattan med Alexander och Elin..han var såå söt :D Trodde inte han skulle ha tålamod att stå där och trycka på rätt knappar med fötterna med det gjorde han :)


Godispåsen från fiskedammen var populär...wow godis, sa han.

Sedan åkte vi till svärföräldrarna och softade mest...tittade på TV. Teo försökte roa sig med leksaker och andra saker...som brillorna han gillar.

Ikväll blir det påskmiddag hos Annette och Anders och inget kan locka så mycket som god mat :D hihi. Längtar efter ägg och gravad lax...mums! Har ju inte ätit gravad lax riktigt sedan jag blev gravid, bara tjuvätit några bitar. Ska bli så gott!!

GLAD PÅSK på er!!


 
 
Nathalie

Nathalie

23 mars 2008 17:51

Hej Veronica! Eller Vonki som jag sa på tiden det begav sig :) Roligt att hitta din blogg. Grattis till tillökningen!!

http://diveby.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards