That´s life

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Min svarta sida?

Av Veronica - 14 september 2010 12:29

Ibland undrar jag om jag är...


*En viktigpetter. Lånade nyckeln till toaletten på navets vänthall för fem kronor. När vi kom ut från toaletten stod en tonårstjej där och väntade. "Ge mig nyckeln, jag har betalat" sa hon. Jag sa att jag ville lämna tillbaka den, hon fick ta den i kassan sa jag. Jag gick förbi en tant som samtidigt som jag sa detta till flickan högt sa att hon också ville ha nyckeln. Hon hörde mitt svar till flickan och de båda ojade sig åt mitt beteende. "Herregud, för en femma", sa flickan och tanten instämde. För mig handlade det inte om femman, för mig handlade det om att lämna tillbaka nyckeln, mitt ansvar. Försvinner den så var det jag som hade den sist. Nej tillbaka till kassan, där får de hämta den av ägaren.


*Ett ego. På bussen står det "ge sjuksköterskorna arbetsro, sidbyte i landstinget" samt ett plakat där norra bergets utveckling prioriteras. Av smarta moderaterna såklart som fick mig att för en sekund reagera positivt åt deras politik. Men det var en sekund det.


*Fåfäng. När jag åkte till Härnösand igår satt jag bredvid en tonårskille som somnade. Hur fåfängt det än må låta så kan jag inte sticka under stolen att det kom en tanke som lyder: Okej nu är mina glory days över, jag är inte en söt tjej längre om killen som sitter bredvid somnar, hör..nu snarkar han till och med.


Att vara människa...?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards