That´s life

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Veronica - 18 oktober 2010 13:31

Min morgon började med att jag var fruktasvärt trött och att barnen inte vaknade som de brukade. Jag fick väcka dem, klä på dem och vi hann inte äta frukost. Däremot hann vi dansa till Lady Gaga i 3 min för att vakna till. Hittade inte min busstabell så jag tittade på nätet. Missade att bussen gick vid tågstationen och inte i stan. Det resulterade i en tripp ner till vänthallen i blåsten. Iskalla alla tre satt vi och höll oss för våra frusna öron inne i vänthallen. En dam kom fram och förklarade ett nyckelproblem hon hade vilket gjorde att jag fick med mig ett par nycklar som skulle hämtas av en tjej på kvällen. Jag och barnen åt banan, Teo tappade sin på golvet, Olivia gick på toaletten och tillslut tog vi oss till bussen. Teo tappade lego mellan sätet som inte gick att ta upp. Olivia sjöng högt hela vägen, Teo tjatade om sitt lego och tjej framför mig låg ner med stolen och eftersom vi satt längst bak blev det väldigt trångt. Ut ur bussen och eftersom vi tog en senare  buss hann jag inte köpa någon nyttig frukost som jag tänkt så vi köpte juice och bullar på pressbyrån.  nästa buss och så sitter vi och äter våra bullar. Olivia dricker lite juice och frågar Teo om han vill ha. Ja säger Teo och Olivia häller juicen i hans mun...och över hela honom. Jacka och byxor blöta. Det är fel på bussen, hela den proppfyllde bussen ska ut..in på nästa buss. Teo gnäller över sin bulle som är blöt av juice. Av bussen, byta kläder på Teo, ta på barnen mer kläder till utelek, lämna dem. På nästa buss varpå en man kommer in och säger: -Du sitter på min plats, vem har lovat dig att sitta där? Jag flinar till lite och sjunker ner på stolen.

Ovido - Quiz & Flashcards