That´s life

Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Veronica - 30 juli 2008 21:43

Vi kom nyss hem från Annette och Anders.  Märkte att han var trött hos dem när han la sig på golvet och skulle sova. Det blev kaos när vi kom hem för Teos grej som man håller hans älskade svärd i blev kvar i bilen. Han skrek och Olivia skrek. Teo är jätte trött och gick på toa. Försökte få på sig kallingarna men det blev "fel" som han säger...de var bak och fram och jag sa att han får ta av sig de, vända de och ta på sig igen. Jag fick ju absolut inte hjälpa.  Men kom ut från toaletten och hade på sig dem fortfarande bak och fram men ut och in också.

"Så här du menar?", frågade Teo med huvudet på sne.

Han var så himla gullig när han frågade att jag inte hade hjärta att säga att det var tokigt.


Imorgon blir det bad igen, lika bra att utnyttja det väder som är kvar. Till helgen ska det bli fulväder igen... *suck*


Av Veronica - 30 juli 2008 17:46

Idag har vi varit på sporthallen hela dagen. Kom nyss hem.  Olivia har badat för första gången ute. Hon har inte tyckt om vatten men nu gick det riktigt bra. Hon hackade tänder (eller tandkött?) först men sedan vande hon sig vid det lite kallare vattnet. Jag gjorde så hon dök under vattnet och det gick jätte bra. Konstigt och hon blev förvånad men inte alls ledsen. Så det var skönt. Varit orolig för att hon skulle fortsätta med att vara rädd för vatten. Hon har ju inte ens velat tvätta händerna. Hon var så himla söt i vattnet idag.

 Teo leo lej var också så himla söt och badade verkligen hela dagen. Varit jätte duktig och även han har varit under vatten idag med huvudet. Han har verkligen inte klarat av det förut fastän han älskar vattnet så har gränsen varit tydlig att inget vatten får komma i ansiktet. Men idag har jag slängt honom och dykt med honom. Första gången jag kastade honom sa han

"varför gör du sådär?...nu är räcker det!"

Lillkillen då!



 


Igår satt vi i soffan och tittade på TV på morgonen. Olivia satt också i soffan och Teo myste med hennes ben.

"Kanske köpa en till bebis", sa Teo

"Tycker du vi ska en till bebis, en till lillasyster?", frågade jag

"Nja kanske räcker med en", sa Teo.


Typiskt jag som tänkte Teo kunde över tyga Mathias när inte jag kan det ; )

Mathias är förövrigt i Sthlm nu, åkte i morse och kommer hem på fredag. Inte så länge iaf...skönt med lite extra pengar. När han kommer hem är det kalas IGEN! Hos Adam. Men vi funderade på att åka till Furuvik då. Men det blir kanske söndagen då.



Ovido - Quiz & Flashcards