That´s life

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Inflyttad

Av Veronica - 2 februari 2009 16:25

Nu är vi inflyttade och har sovit i vårat hus två nätter redan. Kallt som sjutton har det varit eftersom elementen inte varit på, vi trodde vi hade satt på dem men det hade vi inte :D Så det var ganska kallt då det har varit ett antal minusgrader ute de senaste nätterna som ni vet.

Teo har sovit i sitt rum i egen säng, helt otroligt, jag tror att han verkligen trivs i sitt rum som vi försökt piffa upp på en gång. :))

Nu är det bara att vänta in dagarna för att få pengarna för lägenheten i slutet av mars så vi kan köpa vårat kök! Vi har fick pris på vitvaror på elgiganten idag efter att redan begärt hem pris och glömts bort, vad gör ni på elgiganten egentligen Linus...Kalle?? ; ) ; ) Får se om vi köper allt där eller hur vi gör...


Idag har vi varit på bankmöte och dragit på oss vårat livslånga bolån, känns ju super ; ) Å andra sidan en investering som görs tidigt i våra liv så det är ju bra. Vi kommer även omvärdera huset antagligen en bit in på sommaren eller så och få ner topplånet lite om vi har tur. Vi fick rätt bra ränta då vi har billånet osv på swedbank, runt 3,3% på 2år och strax över 4 på 4år. Känns bra, lite mindre risk än rörligt, den kanske går ner en liten sväng till men det känns bra med bundet just nu för oss. Så var det klappat och klart så får man invänta räkningarna...den stora frågan..hur dyrt kommer det bli? :D


I eftermiddag har jag varit på skolan och haft läkemedelsberäkning. Så seegt, rätt lätt för en naturare men ändå rätt krångligt med syrgas och koncentrationer som man inte hållit på så mycket. Men får jag höra det en gång så kan jag det medan resten ser ut som frågetecken...jag tror det var den längsta lektionen i mitt liv då allt var tvungen att upprepas hundra gånger! Dessutom ville man komma hem till huset :D Jäklar vad svårt det är att koncentrera sig på skolan när det är så spännande att bo in sig och inrea. Vill ju helst till birsta och shoppa varje dag! Nästa införskaffning är en ny soffa upp till barnens rum. Och nästa projekt är att få upp lite gardiner..skulle ju vara lite trevligt ; )

Idag har jag fått hem överkast till vårat sovrum och två limegröna hyllor till Teos rum från Ellos. Är jätte nöjd! Nu får Mathias ladda skruvdragaren så vi får upp något här! Latoxe! Närå...som han burit lådor i helgen...han, Krille, pappa och Anders. Som jag trodde är det mycket mer än vad det ser ut, som man samlat på sig. Allt är inte här än...och i lägenheten ser det ut som om en tornado dragit förbi..


Jag är helt slut, flytten tar på krafterna. Och så är jag en sådan där som tar tid på sig att vänja mig vid nya situationer. Det blir kaos i hjärnan. Just nu känns det som om jag skulle kunna sova i några dygn för att återfå lite krafter. Sitter och äter godis och snott en festis från barnen och slappar när jag egentligen verkligen verkligen skulle behöva plugga. Jag har 54sidor blodsjukdommar att hugga tag i som jag borde gjort i helgen helst. Jag ska skaa...

 
 
m

m

2 februari 2009 22:37

Hej!

Synd att man var ledig annars kunde man plockat ihop ett kök åt er =)

http://www.mly.bloggagratis.se

 
m

m

3 februari 2009 10:33

Ja själva "köksdelen" sköter inte vi. den sköter man via en cd-rom skiva som man får i butiken. På den kan man rita ihop sitt eget kök och även få hjälp av dom på EPOK, per tele då... den delen kan inte jag plocka ihop tyvärr, men ja kan plocka ihop vitvarorna :)

Biljard? Hur blev du sugen på det? haha... Vi hade ju ett biljard bord här hemma förut, men jag tyckte det vr så trist så de körde vi upp till linus föräldrar.

Kanske vi kan göranåt annat? Langos :)

http://www.mly.bloggagratis.se

 
m

m

3 februari 2009 19:41

I helgen är vi lediga... På kvällarna i alla fall.. på dagarna ska vi lägga golv i en lägenhet.. men ha rinte ni fullt upp nu då med flyttning o så? kan ju ta nån helg fram över annars?

http://www.mly.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

4 februari 2009 22:39

Du är utmanad! Kika min blogg för mer info :]

http://ceekay.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards