That´s life

Alla inlägg under juni 2009

Av Veronica - 7 juni 2009 21:48

Äntligen hade vi inget planerat på hela dagen...fick sova till 10, hade gärna sovit längre om barnen hade sovit längre...

Mathias föreslog plantagen och jag var på såklart...fick med mig en blomma hem och har dessutom bestämt klinkers till hallen från krauta.

Så hux flux fick vi för oss att bjuda in Mathias päron på grillat...så sagt och gjort. Gjorde även bröd till och så blev det en rabarberpaj till efterrätt. Tror jag gått igenom alla smulpajer sökte på google nu men hittar inte någon riktigt riktigt bra. Den här var bäst hittills...


Imorgon ska vi till BVC på 4års kontroll för Teo. Lite nervöst är det ju allt!

Av Veronica - 7 juni 2009 21:38

6/6 lördag.

Åh mööör efter två kvällar av fest, sång och dans. Såå trött. Upp för att förbereda det sista inför syrrans 20års kalas för släkten hos oss. Syrran kom vid 12. Mamma och Ulf kom vid 13 och resten kom vid 17. Hela tjocka släkten! Var kul att träffa allihop! Kvällen avslutades med kortspel, jag, syrran, Mathias, Emil och pappa körde chicago till över 00. Vi verkade nog halvfulla allihopa för vi var såå trött. Jag skrev poängen och det var nog mindre lyckat. Frågade efter varje omgång vem som vann....


Puttinuttiparet...


Av Veronica - 7 juni 2009 21:27

6/6 fredag.

Frågan om jag orkade iväg på fest såhär efter klassfest var besvarad. Jajjamen! Är man partydrottning så är man! :P Syrran har ju faktiskt fyllt 20år!! GRATTIS! Paparabaabaraaa!! Men egentligen är hon ju sådär...15år i mina ögon...

Så hade man ju barnvakt av pappa också eftersom han var utkörd ifrån hans lägenhet som blev festlokal för en kväll. Singstar var givet och jordgubbsglassdrinkar likaså. De var förövrigt läskigt goda. Tydligen var jag mest aktiv den kvällen men det kan jag väl inte tänka mig.

Grannen ovanför kom ner en gång och plingade på och syrran gick och öppnade. Han frågade vem som fyllde år, grattade och sa att han var less på våran musik och gav oss en CD-skiva med annan musik. Haha! Det kan man ju tolka som man vill...

Trevligt var det och vi följde med en sväng på krogen också. Var ju ett tag sedan.. BK en sväng och sen olearýs. Sen tog jag och Mathias taxi hem för att skrämma livet ur pappa som låg och sov i soffan. ; ) Sorry pappsen!

Av Veronica - 7 juni 2009 21:18

4/6-torsdag. Klassfest så det stod härliga till. Så kul jag hade, tyckte det blev riktigt lyckat. Även om vädret var dåligt och vi bara var tre som grillade *haha* tre tjejer skulle lyckas få till eld.... Inte så konstigt man inte kan heller, det är ju inte så att man fått chansen. Inte skulle jag då höra av Mathias "hurrudu kan du tända på grillen...". Njä skulle nog inte hända..


Kvällen bestod av singstar, singstar och åter..singstar. Sen blev det lite dans också... ; ) Och ett tal blev det också, som nästan fick folk att börja gråta... Men det var fint och vi förstod innebörden allihopa tror jag. Det var en lagom kväll, kul att träffa dessa människor utanför mittuniversitetet. Och att det var i alla åldrar mellan 20-49år var ju helt underbart. Tack allihopa för en underbar kväll!


/Sen var det ju palliativ tentan också och det kändes...bra men ändå en underlig känsla av att inte ha en aning om hur det gick. Beror på om man fattat rätt och hur den rättas.../

Ovido - Quiz & Flashcards