That´s life

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Veronica - 3 december 2009 14:18

Brr..kallt! Är så trött i huvudet och känner mig så svag i kroppen efter influensan, lite yr på något sätt. Får inte till något av min individuella uppgift. Ska hålla föredrag på onsdag om kvalitétssäkring. Hittar ingen bra information och hittar ingen bra artikel. Det känns att det snart är jul och jag vill göra såå mycket annat än att sitta i skolan och försöka läsa om nationella kvalitétsregister och state of the art.


Idag har jag haft återkopplingssamtal på dagis om Teo och sen var vi till barnpsykologen. Hon träffade Teo förra veckan och hon uppfattar honom precis som vi gör. Att han har svårt att koncentrera sig på en sak i taget, har svårt att avsluta saker och att det är svårt att hålla kontakt med honom en längre tid utan att han pratar om något annat mitt i ett samtal eller går därifrån mitt i ett samtal etc. Hon sa att han verkar lite splittrad, mer svårt att koncentrera sig än andra barn. Hon sa också att hon förstod att han måste kräva mycket och att vi på så sätt har det svårt med honom och förstod att vi måste haft det jobbigt. Måste säga att det var helt underbart att prata med någon som förstod precis vad vi upplever och de svårigheter vi har med honom. Plötlsligt förstod någon hur jobbigt vi haft det. Det är inte bara ett periodvist trotsigt barn som alla andra barn utan han kräver jätte mycket av oss. Det är skönt att höra att man inte bara är en trött mamma som knappt orkar med sitt barn utan att han faktiskt kräver mer än andra barn. Att man får en orsak till sin trötthet som kan vara så mycket värre än hos andra föräldrar. Nu ska Teo få gå en lite basutredning med lite olika små uppgifter så får vi se vad det visar. I slutändan är det enda vi vill att veta hur vi ska kunna hjälpa honom på bästa möjliga sätt för att han ska kunna utvecklas så bra som möjligt.

Ovido - Quiz & Flashcards