That´s life

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Veronica - 14 december 2009 13:13

Jag finner det svårt att inte lägga mig i när något ska göras. Som köket vi gör nu, jag vill se till att det blir rätt. Ibland måste man lita på andra och sen om det blir misstag så är det ju något man lär sig av. Och jag är ju verkligen inte en byggexpert :D Men jag är bra på att tänka logiskt ibland. Jag har dock inte bara suttit utan gjort både det ena och det andra, men ibland är de två män här som håller på och då blir det trångt med tre människor som trängs..

Snart är dock köket klart. På onsdag kommer luckorna sen är köket klart. Det svåra nu är att sätta på handtagen på rätt sätt, det är väl ett under om inte någon front förstörs. Men vad gör de? : )


Inatt har Olivia inte mått så bra, hon har haft feber i tre dagar och i natt yrade hon om att hon skulle ha sockar och mössa på sig. Och så hostade hon hela tiden, drack vatten och vaknade stup i kvarten. Hon vill ligga som ett plåster på mig och därför är jag helt slut idag...så jag stannade hemma från skolan, både för att jag verkligen behövde några min sömn och för att hon behövde det (hon vaknar så fort jag kliver upp/rör mig).


Mathias är hemma med sjukt barn och jag studerar hemifrån. Jag ska dock måla lite lister också när jag får tid, och måla i ingången på väven jag satt upp. Jaa..jag satt upp väv, det värsta jag gjort tror jag ; ) Det var ett helvete ska jag säga, att försöka skära i blött papper, det är ju en omöjlighet. Har lärt mig att man ska skära så fort som möjligt efter man satt väven eller vänta efter limmet har torkat. Tips! Sen var jag kvinnlig nog att använda en sax också... ; ) Man får väl vara påhittig? Bra blev det ju...


Barnen sitter just nu bredvid mig och äter makaoner. Äntligen kan vi laga mat, ingen mer hämtmat, är sjukt less på det! Premiärlagat mat på induktionshällen, den var fantstiskt!



Ovido - Quiz & Flashcards