That´s life

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Veronica - 13 april 2010 16:26

Jag gillar att leta låttexter som passar en känsla när jag inte riktigt kan beskriva den själv. Idag fick det bli Savage Garden.


Maybe it's intuition
but some things you just don't question
Like in your eyes, I see my future in an instant

There's just no rhyme or reason
Only the sense of completion
And in your eyes, I see
the missing pieces I'm searching for

Av Veronica - 13 april 2010 16:00

Det börjar bli dags att bestämma sig för vad man ska skriva sin C-uppsats om. Jag letade genom lite artiklar för att få tips om vad man kan skriva om. Efter en halvtimme satt jag och sov med ansiktet i mina händer. Men dessa frågeställningar kan jag tänka mig, eftersom jag vill jobba med barn eller inom psykiatrin (antagligen) så får det bli ämnen inom det:


Vad finns det för orsaker till depression?

Koppling depression-sömn?

Förebygga depression?

Hur hanterar barn sjukdom?

Hur hantera sjukhusrädda barn?

Vad är viktigt att tänka på vid vård av svårt sjuka barn?


Vad kan vara lättast att hitta om och samtidigt vara mest intressant? Hmmm... Vad jag är less på skolan nu!! Take me away.

Ovido - Quiz & Flashcards