That´s life

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Veronica - 3 november 2009 13:41

    

Längtar till helgen...en helg då jag faktiskt inte har något att göra i skolan! Bara ha helg! Bara vara med mina älskade barn. Ska bli helt underbart!

Av Veronica - 3 november 2009 13:09

Mathias hade gjort färdigt frukost idag när jag vaknade. Han hade ställt fram oboy, leverpastejsmacka och havregrynsgröt. :D Underbart! Tänk vad sådanna saker kan få en på bra humör. Det är som leenden, som jag skrivit om förut. Det är en underskattad snabb process, får man ett ärligt leende av någon blir man genast varm inombords och på något sätt piggare. Jag upplever det ännu mer härligt med leenden från bekanta som man inte riktigt vet vart man har, när de ler och verkar mena att de tycker att man inte är en helt urusel och värdelös människa då blir man glad. ; ) Jag har hittat en massa nya vänner i klassen, har ju snart gått ett helt år med min nya klass. Det finns en massa toppen personligheter som jag hoppas lära känna innan vi skiljs åt om strax över året.


  

Jag saknar min syster idag! Min kära kära syster yster som ställer upp i vått och torrt. Vad härligt det var att få umgås i lördags. Vi var till farmors grav också. Den overkligheten delar vi, livets slut för andra människor närmare varandra. På något sätt är det absurt också, att människor ofta inte öppnar sig för varandra förrän tragedier inträffar. Nu syftar jag inte på mig och syrran för vi har alltid varit nära varandra men i huvudtaget så brukar det vara så.

Av Veronica - 3 november 2009 13:01

Idag har jag lämnat in B-uppsatsen, nu är det gjort och det känns skönt. Ingen idé att grubbla över sådant man inte hann göra exemplariskt : )) Nu gäller det att inte slappna av..eller åtminståne att inte börja slappa, så man får till ett bra opponentskap. Svårt att opponera tycker jag, det är ju inte så man själv är expert på t.ex refrensteknik själv, går ju bra att ge bra kritik men sen!


Teo är lite bättre idag, han har fått en Buzz Lightyear ficklampa av mig så nu är han lycklig ; ) Ligger under täcket och lyser :D Han har fått i sig några strips och en tugga hamburgare idag. Låter som vi äter skit jämt men man får ge det som går ner för att han ska äta nu när han är sjuk. Tur det finns vätskeersättning iaf.

Svärmor var här och tittade till honom igår, tur man har en sjuksköterska nära ; ) Jag har världens bästa svärmor och poängterat det idag.

Vill passa på att tacka henne för att hon ställt upp och lyssnat när jag varit nere! : ) Tror inte jag hade orkat utan hennes stöd!

Ovido - Quiz & Flashcards