That´s life

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Veronica - 4 november 2009 20:30

Arga snickaren är riktigt bra tycker jag. Kanske beror det på att det är roligt att se någon som har det värre än en själv. Men jag tror att jag gillar det så mycket för att de faktiskt involverar både tjejen och killen i bygget. Någon strävan efter jämlikhet ser jag. Även om det klandras allra mest på männen, helt klart...men så är det ju oftast så att de kan mer om att bygga också. Men det är bra att tjejerna får någon sorts snärt på fingrarna när de börjar stor klaga och så kommer det fram till att de faktiskt inte gjort ett skit för att hjälpa till heller.

Jag skulle inte komma på tanken att börja klaga på Mathias att inget görs om jag inte försöker att hjälpa till själv. Jag stod och spacklade när jag var gravid. Jag har spikat, borrat, målat, slipat, lagt golv. Jag älskar det inte men jag ser ju arbetet och jag vill inte vara en amöba som lever på andra. Dessutom vill jag kunna klara mig själv, jag vill inte vara som i arga snickaren, någon som aldrig använt en dragborr.



Ovido - Quiz & Flashcards