That´s life

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Veronica - 17 juli 2009 22:05

Ja så var man igång med bloggandet igen. Jag har varit sjuk från jobbet idag, något konstigt jag ätit tror jag. Toaletten var mitt hem imorse :// Irriterande att behöva sjukanmäla sig!!


Teo har haft myggproblem idagarna. Först stack en honom i pannan och halva pannan och ena ögat svällde upp och dagen efter fick vi åka till vårdcentralen för lite betapred och klådstillande. Fort som attan gick det hos doktorn och sen var det sjuksköterskan som gav l.m Vi undrade om han inte skulle ha något utskrivet om det händer igen eftersom han sväller upp jämt och ständigt men de tyckte vi skulle komma in om han svällde upp sådär igen och "annars finns det ju kestine och clarityn". Dagen efter gick det ner rätt bra av betapreden och dagen efter det fick han ett stick på sidan av näsan. Dagen efter det var andra ögat uppsvullet. Så då var vi till apoteket, tack ssk för ditt råd, kestine är från 12år och clarityn är från 6år. Som tur är fanns det flytande som gick att ta för de under 30kg fast man ska egentligen inte ta det ändå under 6år. *suck* Men funka gjorde det iaf. Teo stackarn tycker det var rätt läskigt med uppsvällt öga och ville helst inte prata om det....


Imorgon jobbar jag 9-21 och sen jobbar jag lördagnatt.. jobba jobba jobba.

Av Veronica - 17 juli 2009 21:53

Har haft lite semester från bloggen ;D Kort uppdatering...


Teos kalas! Teo har ju fyllt 4år och hela tjocka släkten var där. Men jag vill inte lägga upp foton på alla utan att fråga. Men det var iaf spidermantema och Teo skulle ju inte ha sin spidermandräkt plötlsligt, men han hade fått en T-shirt med spiderman på som tur var! Man fick klä ut sig till vad man ville..

 Olivia var sjuksköterska såklart...

 



Så bar det ju iväg till Göööteborg...

Kamerling var så vänlig och öppnade sitt hem för oss..

Och vi var jusåklart på liseberg..


 Olivia tyckte att inte att gröna kaniner var någon höjdare..

 Tur glassen var god!

 

Vi åkte hundramiljoner karuseller den dag och det var 30grader i skuggan. HOTHOT!

Och så var vi på staden också, jag lovade att inte gå in på någon affär vi hade hemma. Tur vi inte har Zara numera..där hittade jag deras skinnjackor. Coola Teo i sin...



Och någonsans där var det ju midsommar också och det firade vi på norraberget.

 Gott med sockervadd!

Ovido - Quiz & Flashcards