That´s life

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Underbara helg.

Av Veronica - 4 juli 2010 14:00

Jag tog bort mitt klagoinlägg. Mest för min egen skull. Istället vill jag berätta om denna fantastiska helg. Det som gör den så fantastisk är min älskade Patrik.

När jag kom hem från jobbet igår möttes jag av glada barn, plaskandes, skrattandes i en ny pool han köpt. Och av att han, som jag längtat så efter, gav mig en efterlängtad lång kram som jag verkligen behövde efter några hårda dagar. Äntligen kunde jag slappna av igen. Allt var bra igen. Så fick jag paket också, helt utan vidare. En lyx jag inte sett på maken. Lite genant men jag vet att han vill göra mig glad. Jag vill också vara glad, men att göra honom glad genom att vara det gör det hela ännu bättre. Och glad blev jag. Lite ytligt och dumt kanske men jag uppskattar tanken mer än något annat. Jag fick skjorts och tre linnen, något jag verkligen behövde. Olivia fick sandaler och Teo fick bilar. Sen satt vi ute och tittade på barnen. Patrik spelade gitarr och jag rensade lite ogräs. Jag bad honom att aldrig sluta spela för mig. Kvällen var lugn, stilla och avslappnad. Bättre kan det inte bli. Jag hoppar över den senare kvällen där Olivia vägrade somna i sin säng och övergår till att berätta om natten vi spenderade med vin, jordgubbar, godis, film och sen sovandes ute i värmen på altangolvet. Trots lite mygg och andra djur vaknade jag pigg och full av energi. Gjorde våfflor till frukost och sedan packade vi in väskor och oss alla i bilen för att bege oss till Himlabadet. Där hade vi en trevlig dag idag med massa bus, plask och rutchbanor. God lunch och glass åt vi också. Det är så roligt att se barnen komma så bra överrens. Nöjda var de efter dagen. Och jag är nöjd. Jag är så otroligt tacksam för allt jag får på alla sätt och vis av min älskade och av mina och hans barn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards