That´s life

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Söndag kväll.

Av Veronica - 10 oktober 2010 22:19

Jag sitter och funderar, som vanligt den här tiden. Det är jag helt enkelt.

Som boken nedan så har jag sett andra studier som säger att lyckan finns i de små sakerna i livet. Det har till och med visat sig att man mår bättre i genomsnitt på jobbet än hemma. Trots att folk längtar efter att få komma hem så mår man inte lika bra där. Jag funderar på om det är för att man har mera tid att drömma och vilja ha mer på ledig tid. Ångest över att tiden är utmätt, plågan över att inte kunna få det vi vill ha. Ändå så blir vi bara lyckliga en liten stund när vi nått något vi drömt om. Sedan glöms det och en ny lista över saker vi vill ha är gjord i samma ögonblick. Ja som sagt, det är just nu vi ska njuta.


Jag har inte allt jag vill ha i livet. Jag har drömmar och det bör man ha. Det som jag är så priviligerad med är vetskapen om vad jag har och tacksamheten över det. Det tar inte över de delar som fattas men de gör de delar jag har så mycket mer synliga.


Så om du inte kan få det du vill ha, jobba med att se det du har. Samt jobba med att ignorera omöjliga ekvationer som inte leder någon vart.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards