That´s life

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Gatufesten i Sundsvall. Kul och tragedi.

Av Veronica - 2 juli 2009 01:15

Snart kommer uppdatering om kalas och resa till göteborg med liseberg och även en tripp till skara och sommarlandet där.


Men nu till idag. Jag har varit på gatufesten ikväll. Pappa var barnvakt, säkert skönt för barnen att slippa oss nu när vi varit så inpå varandra under resan. Har haft trevligt på gatufesten. Men som vanligt är det alltid något när det gäller mig, jag ser ju allt. Satt en 13åring med sin pappa. Pappan var dyngfull, somnade nästan, stod ut ur mängden för han var riktigt redlös, erbjöd sonen öl och vinglade fram och tillbaka vid bordet de satt. Pojken satt blygt och tittade mest ner. Pappan gick efter ett tag (toa) och det tog 30min tills han var tillbaka men sprang bara förbi snabbt och tillbaka, letade nog men var för full för att se sonen, han vände knappt på huvudet. Så gick han förbi och försvann i massan. Efter det stod jag där i 40-50min för att se om han kom tillbaka och det gjorde han inte. Sonen satt där och såg ledsen ut. Jag var tvungen att gå en stund för att rensa huvudet, vad gör jag? Polis? Vakt? Pratade med Amalia och bestämde mig för att prata med pojken. Han berättade att pappan bara skulle på toaletten och jag berättade att han gått förbi och inte hittat honom. Sonen sa att han skulle ta bussen hem. Fick reda på att han inte var härifrån utan sov hos sina kusiner. Jag frågade om han hittade bussen, om han hittade hem, om han hade nykel, om någon mötte honom och om han behövde låna telefon. Sen sa jag att jag tyckte att han skulle berätta hur han haft det ikväll för de han bodde hos. Han var blyg, nickade och gick. Jag sitter och undrar om det gick någon buss, om han kom hem och hur han har det annars. Han var såå blek och tanig. Kunde man gjort mer? 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards