That´s life

Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Värsta mardrömmen i mitt liv.

Av Veronica - 31 juli 2009 23:09

Äntligen helg! Det har varit en hård arbetsvecka om man ser till timmarna. Jag är rätt slut faktiskt. Helgen är planerad för pluggning, har fått barnvakt hela helgen.


Imorse vaknade jag av den värsta mardröm jag haft i hela mitt liv. Jag drömde att Olivia nockades av en karusell och att jag sprang fram till henne och hon låg där med öppna ögon död. Det var så verkligt att jag skakade när jag vaknade, jag började må illa och dessutom var jag på jobbet. Jag var tvungen att smsa Mathias att vara försiktig med Olivia idag.

Pappa var barnvakt från eftermiddagen idag och de skulle såklart till lekparken på Norra Berget. Jag förbjöd pappa att ha Olivia nära karusellgungan som är där. Usch jag började tokgråta när jag kom hem idag innan pappa kom och låg bredvid Olivia när hon sov middag. Jag kommer vara mycket mer vaksamma över barnen härmed.


Barnen sover hos pappa och imorgon ska de på kalas med svärföräldrarna så barnvakterna avlöser varandra så jag träffar inte barnen förrän imorgon kväll. Jag saknar dem redan! Jag har nästan inte träffat barnen de senaste två veckorna. Kanske en dag och två halva dagar annars har de alltså sovit när jag kommit hem då jag jobbat till 21 el 20.30
Jag har pluggat hela kvällen ikväll, har lite panik, har skrivit frågor jag försöker svara på och har inte sååå mycket kvar av de frågor jag skrivit (tar väl ungefär 2/3 av dagen imorgon). Men sen har jag inte med vissa kapitel än som ortopedi, akutvård, njurar, hjärta och inte allt på mag-tarm. Det är en hel del det...


Hur ska man kunna somna utan barnen då??...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards