That´s life

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Pepparkakshus och tomtar?

Av Veronica - 30 november 2009 12:58

Igår gjorde barnen pepparkakshus hos svärföräldrarna : )) Så stolt de är över det, det är underbart att se! Bilder kommer..

Vi ska väl försöka pynta lite runt om pepparkakshuset också. Jag och Mathias hade en väldigt seriös diskussion i bilen hem igår, den gick såhär:


Jag-Vi måste fixa lite tomtar till pepparkakshuset också!

Mathias-Nehedu, det bor inga tomtar i pepparkakshus!

-Nehä, vad bor där då? Hans och Greta?? Ska jag köpa en Hans och Greta, är det okej då?

-Nej det är ju häxan som bor där!

-Jaha, då får jag köpa en häxa då! Får jag göra det då?

-Ja en häxa får du köpa!


Mathias tycker inte om tomtar...det kommer bli många diskussioner i jul tror jag :D Pepparkakshuset ska ha tomtar iaf...så är det ju bara, men varför egentligen, varför har man tomtar vid pepparkakshus?


Jag och Mathias var hemma och målade lite med barnen gjorde pepparkakshuset.. Jaa..fast jag var sjuk (inte så smart men satt iof ner och målade trappen bara). Trappen blev fin och så har vi även gjort vårat skafferi fint, det är ett rum man går in i och där har vi lagt golv, målat väggarna vita och satt upp svarta hyllor. Bild kommer där också!!


 
 
Victoria

Victoria

1 december 2009 10:17

Ni kan lägga bomull under som snö och ha en snögubbe utanför :) En sån där snögubbe som man gjorde med flirtkulor..

http://victorialehnberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards