That´s life

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Veronica - 27 mars 2009 12:07

Äntligen är tentan över. Vet inte hur det gick, vissa saker kunde jag och vissa inte, skrev säkert en massa roligt som lärarna skrattar åt när de rättar ; ) Man skrev ju bra något om man inte kunde...helt fel mediciner till helt fel sjukdom säkert :P Men det känns ändå bra för nu är det över och jag känner att jag har fått in rätt mycket som inte försvinner utan sitter kvar, så kan jag bara läsa på det jag inte kan sedan om jag måste göra om skiten.

25sidor var tentan på och vi hade 6timmar på oss mellan 14-20. Jag satt till 18, ser var jag helt matt i huvudet kan jag säga! Men åh vad skönt nu...jag kan göra vad jag vill idag...


I helgen var vi på kalas hos Joakim, han fylllde 4år och det gick upp för mig att det betyder att Teo också fyller 4 alldeles snart...4år!! Vad stor han är! Och vad länge man varit mamma nu... : )

Imorgon ska han få prova att åka slalomskidor för första gången, i Hassela. Ska bli spännande att se hur det går, jag tror han kommer tycka det är jätte roligt! Olivia får åka pulka! Men hon är så smart så egentligen skulle hon ha provat skidor hon med  ; ) Men jäklar var envis hon blivit, en riktig personlighet!


Olivia just nu (1år 3mån)

*dansar så fort det är musik på eller något sorts ljud

*älskar att sjunga, sitter gärna i pulkan och sjunger

*älskar att vara ute, går till hallen och försöker ta på sig skorna eller tar på sig en mössa.

*skriker om någon håller om henne för länge (2sek)

*klättrar upp för allting

*går till köket och pekar om hon är hungirg

*visar att hon vill att man ska följa med och visar vad det är hon vill, hon pekar.

*älskar att bada och hälla vatten. Vatten över huvudet är inget problem.

*om jag frågar om hon vill byta blöja rycker hon i blöjan

*vet vad hon vill, vill hon gå ner för trappen ger hon sig inte, även om man gått 10meter ifrån trappen så vet hon vart den finns och ska dit.

*lägger sig gärna bredvid Teo om hon halvvaknar på natten

*somnar inte med mig utan att ammas. Jag får inte vara i närheten eller så somnar hon i bilen.

*tycker om kläder, att klä på sig och se fin ut.

*vägrar annan mat än pasta, ris, pankaka och blodpudding. Älskar choklad och ostkrokar.

*om hon inte är trött är hon alltid glad, ler med hela ansiktet och skrattar hela tiden.

*Älskar sin storebror, ligger han och sover så lägger hon huvudet på sne och ropar på honom, lägger sig bredvid och försöker få kontakt. Vill gärna busa med honom, men han får inte vara för nära för då skriker hon. Hon springer och busar.


Förstå vad häftigt, för 6månader sedan kunde hon inte gå.



Ovido - Quiz & Flashcards