That´s life

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Veronica - 26 maj 2010 13:25

På resan till Sthlm som jag och Patrik gjorde läste vi frågor från ett spel där man väljer pest eller kolera svar på vad man helst vill. Ja ibland finns det sådanna val man måste ta i det verkliga livet. Något fysiskt jag upplever nu är valet mellan att vara trött eller att nysa i intervall under hela dagarna.

Alltså, pollenallergin är i full fart och tar över mina första försommarveckor. Medicinen gör mig så trött att jag skulle kunna sova hela dagarna. Så nu har jag slutat med dom. Genast börjar jag nysa. Av nysningarna får jag huvudvärk, av huvudvärken mår jag illa. Jag blir trött även av att nysa men inte lika trött. Så vad väljer man?
Jag måste välja att nysa för jag har inte tid att sova hela tiden, har tenta på måndag så jag får gott sitta med mina papper och nysa som en idiot. Sova mellan varven.
Skulle på brännboll med klassen men det går bara inte. Just nu mår jag illa, har huvudvärk och är så fruktansvärt trött. Trolla bort det med lite sömn nu är tanken. Så ska jag ta tag i de uppfriskande artiklarna sedan.

Somnar med tanken "fyfan vad skönt när tentan är gjord och försommaren är över".

Ovido - Quiz & Flashcards