That´s life

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Veronica - 29 juni 2010 23:04

Det är spännande att leva ibland. Särskillt när man hela tiden får nya uppgifter och nya utmaningar. Man klurar och trixar så att det ska kännas så bra som det bara går. Just nu är jag i någon konstig känslotrans. Jag kan vara glad men ändå inte riktigt hel och nästan känna mig smått deprimerad och tungandad trots att jag inte tänker på något negativt. Kroppen är stressad trots att jag inte gör något på grund av allt som händer i livet. Det gör att jag inte mår riktigt bra trots allt, hur jag än tänker och vad jag än gör. Jag behöver komma förbi någon sorts tröskel innan jag kan bli mig själv igen och slappna av. Jag vaknade glad idag, rätt utvilad, hade en bra dag på jobbet, var genomglad. Ändå fick jag nästan som ångest mitt på dagen. Bara av att tänka på något av de jobbiga delarna så är det som ett slag i magen. Stressen kör igång en blixtsnabb dominoeffekt. Ändå mår jag bra som sagt, är glad och lycklig. Går med ett leende på läpparna och njuter av tillvaron. Så underligt och knäppt man kan må. Det är intressant, hur man kan påverkas och hur kroppen säger ifrån med sina finurliga system.

Av Veronica - 29 juni 2010 23:01

  

Ovido - Quiz & Flashcards