That´s life

Alla inlägg under november 2009

Av Veronica - 15 november 2009 16:09

Ibland får man vara med om sånt som gör att man växer som person bara över en dag... Man blir som liksom en bit rakare i ryggen..

Av Veronica - 13 november 2009 20:00

Ibland är livet lite av ett vägskäl. Beroende på villken väg man tar kan livet ser helt olika ut. Man försöker hitta en gyllene medelväg men ibland är det stört omöjligt. Ibland måste man göra val, svåra val. Ibland gör man dessa val mitt i en svarm av känslor som man inte riktigt vet vad man ska göra av. När man står där och inte vet varken in eller ut vet man dock en sak, att det kommer ta sin tid innan man löst problemet. För ser man ett problem så ska det lösas, det kan inte förbises eller hoppas över.

Av Veronica - 12 november 2009 15:09

Idag har jag suttit i datasalen med mina kära vänner och fått lite gjort iaf.. Det är så trevligt att sitta med dom, glada och trevliga människor verkligen! Blir på bra humör : ) Och dessutom så jobbar vi bra tillsammans. Bra betyder att allt blir på mitt sätt, nädå inte riktigt, men jag trivs i lite av ledarrollen...tycker om struktur på det vi ska prata om. Däremot var det svårt att hitta fakta, böckerna är många och lite av det vi ska ha med står med...vad vi hittar. Jag hoppas det blir ett bra arbete till slut iaf..



Av Veronica - 11 november 2009 11:36

Sista lektionen för veckan är över. Jag tror jag har någon släng av kräksjukan från Teo, mår så illa. Fick huvudvärk idag så fick prassla med en ipren mitt på lektionen. Känns som om någon tryckt in mina ögon! Take me away!

Att få komma till ett varmt ställe med varmt vatten och varm sand...det är något som lockar något fruktansvärt nu i den värsta av tider...

Samtidigt så känns det som om allt börjar vända till något bättre...jag kan riktigt se en graf börja puta lite uppåt.. lite spänning väntar förhoppningsvis.

Av Veronica - 9 november 2009 16:32

Let the games begin
Yeah here I go again
I'm never gonna win

It must have knocked me crazy
it must have hit me hard
People must think I'm lazy
Like my shuffle's short
of playing a card

Av Veronica - 8 november 2009 23:08

Jag vet att jag är sen men ikväll såg jag Twilight för första gången. Där har ni min typ av film, in i minsta detalj.

Den var het och spännande. Jag vet inte om jag kan säga så mycket mer. När en man kysser en kvinna som om hon var gjord av glas, av sådan passion som om hon vore det dyraste man kunde få vara i närheten på jorden, då lyfter filmen och jag blir som förstenad. Man tappar nästan andan.

Mer än så om filmen säger jag inte, se den om du inte gjort det : )

Av Veronica - 7 november 2009 15:47

Det är så häftigt när ens barn precis kommit i åldern så att de kan prata med varandra. Det är så gulligt när de försöker konversera. En 22månaders och en 4,5åring.


Vi ser på tecknade star wars.

Olivia gnäller för hon tycker det är läskigt.

Teo frågar -tycker du det är läskigt Olivia?

Olivia -jaa

Teo -vill du inte se på star wars?

Olivia -nää

Teo -vad vill du göra då?

Olivia -pappa!

Teo -gå till pappa då

Jag -pappa målar

Teo -Olivia, pappa målar

Oliviva -okejdå

Teo försöker pussa på Olivia

Olivia säger -bort!

Teo -vill du ha en kram Olivia

Olivia -nej!

Teo och Olivia börjar peta på varandra och säger "piip". De skrattar.

Teo försöker göra Olivia glad genom att slänga sig ner i sängen hit och dit och Olivia hänger på och gör samma sak. Barnen brottas och skrattar.

Min underbara busungar!

Av Veronica - 6 november 2009 12:10

Äntligen helg : ) Dagen har gått bra och nu är denna kurs över för tillfälligt (endast kompliteringar kvar sen). Så tar man nya tag inför nästa kurs "ledarskap och organisation", fundera på vad man ska köpa för böcker. Jag har inte råd att köpa en massa, kanske någon som vill köpa böcker ihop med mig?? Tur många finns på timlån också.


Men först, HELG! Jag har längtat efter denna helg, en helg utan måsten. Bara umgås med alla fina människor runt omkring mig : ) Vi får se vad helgen bjuder på. Först birsta med syrran och mamma, kul att umgås bara vi tre för en gångs skull!! Och pappa ska firas på söndag såklart, vad ska man hitta på då? Blir väl säkert en sväng till svärföräldrarna i helgen också, jag anar en viss abstinenslikande känsla hos min svärmor efter barnen ; ) Kanske man ska ta med sig något bakverk att bjuda på? Det har blivit snikit av det från min sida nu för tiden, en kladdkaka skulle inte sitta fel :D

Ovido - Quiz & Flashcards