That´s life

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Veronica - 8 maj 2009 21:22

Hur kul är det att se å hockey nu då? Ba..



Idag var Olivia rätt dålig igen och Teo också. Mathias var hemma. Jag har försökt pluggat idag. Vi åkte dock till stan på eftermiddagen för att äta lite lunch och sen fick barnen klass. Olivia spydde upp glassen i bilen. Vet inte om det berodde på att hon åt mycket glass eller om det var att hon var dålig. Vi såg det dock inte förrän vi var frame vid birsta där vi köpte vårskor till barnen. Sen åkte vi hem. Teo har varit gnällig hela dagen och inte ätit något alls nästan. Han är lite varm men har ändå energi nog för tre. Jobbig har han varit iaf, vi har gjort allt för att hålla humöret uppe. Bilen är jobbigast, han ska öppna bildörren själv och rör man dörren blir han jätte arg och skriker...och bältet ska han ta på själv och det tar hundra år. Och stänger man dörren efter honom så är ju det också hemskt. Idag skulle han ju med på Ica Kvantum också, och först skrek han för att det var fel vagn vi hade, sen för att vi inte åkte dit han ville, sen för att han skulle av och på igen och sätta på bältet (i en sådan där bilkundvagn) innan vi åkte vidare med vagnen. Hans humör tär ibland! Men han blir mest så när han är trött och det går inte att förhandla bort, inte avleda bort. Okej, jag hör vad du säger, så kan vi göra, du behöver inte skrika.... eller okej, jag hör vad du säger men nu blir det såhär. Sen tjatar vi inte mer. Skriker han så får han skrika. Men vi lyssnar alltid om det är något han vill säga.


Olivia har också temperament när hon vill något. Men alltså varje dag är det något jag förundras över när det gäller hennes smarthet. Hon nickar eller skakar på huvudet när man frågar något. Idag frågade vi om hon behövde papper när hon var kladdig då nickar hon och pekar på pappret på rumsbordet tre meter bort..hon visste precis vad jag menade för det första och sen visste hon precis vart pappret var. Sen frågade vi om hon visste vart Teo var då nickar hon och pekar på väggen intill rummet han är i. Mathias säger att han tittar på film och frågar om hon också vill titta på film..hon skakar på huvudet. Sen frågar han om hon vill läsa en bok. Då nickar hon och väntar när han går och hämtar boken och skiner upp när hon får boken i sin hand. Så tittar vi och jag visar ett däck på en bil och frågar vart andra däcket är...hon visar! Sen visar jag äpplen på en lastbil som är både på flaket och som ramlar ner längs gatan...så pekar jag på ett ställe där äpplen är och hon drar fingret precis där äpplerna ligger över hela bladet. Hon är som en 2åring har jag kommit fram till om jag ser till hennes dagisgrupp. Man fattar inte hur man kan prata med henne förrän man testar..



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards