That´s life

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Veronica - 22 maj 2009 13:17

Mamma Veronica var sugen på kakor så det blev kakkallas på förmiddagen. Det tog aldrig stopp hos Teo så jag sa att det nog var fullt i magen nu. Teo säger då att han bara är lite tjock och att han nog behöver mer kakor för att bli lika tjock som pappa. Jag försöker förklara att det inte är så bra att vara tjock utan man får bara äta någon kaka. Men jag vill vara tjock!, säger Teo och blir irriterad på mig. Vad säger man då då? Men Teo, du har då mer risk för diabetes, hjärtinfarkt....bla bla bla ; )


Och Olivia hon smet ju ut så fort Teo öppnade dörren här, bara för att hon vet att hon inte får (eftersom vi inte har någon grind för trappen än). Och Teo håller på att stänga efter henne när jag i full fart springer för att hämta henne och öppnar naturligtvis dörren på henne. Åh klantmamma, men hon sa inte så mycket. Annat var det när Mathias var hemma med barnen i lördags när jag var och skrev tentan. Då ramlade hon från altan ner med huvudet före i asfalten. Jag höll på att dö när jag såg henne när jag kom hem, var helt uppriven på kind, näsa och panna. Men efter några dagar syns det knappt, bara näsan kvar där det är en stor skorpa. Livets hårda skola..


Av Veronica - 22 maj 2009 13:06

Jag är förkyyyld fortfarande. Åh jag känner mig som en flodhäst...och inget hjälper, är sådär småfebrig också..blää. Sitter i vårat lekrum och barnen leker för fullt medan jag försöker söka articklar, inte sådär våldsamt roligt..


Igår träffade jag Nina och la upp grupparbetet. Sen gick jag till en loppis och köpte en gräddkanna från Rörstrand, så söt! Sen åkte hela familjen pucko till birsta ; ) När vi varit på barnenshus och elgiganten så dog batteriet i bilen! *suck* Jag och Teo gick till Bauhaus medan Mathias väntade på starthjälp från svärfar. Eftersom Mathias var på krogen dagen innan så fick jag min egentid då på birsta och barnen och Mathias åkte hem. Jag var hängig men var ändå skönt att gå och titta ifred : ) Köpte lite bassommarkläder till Olivia på Cubus där det var 30%. Och jag köpte mig en kjol och en t-shirt på Monky, wow hittade kläder till mig själv för en gångs skull. Sen köpte jag krukor och blommor till våran ensamma fönsterbräda i köket, hoppas de överlever! ; )



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards