That´s life

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Veronica - 20 augusti 2009 08:56

Det går inte en dag utan att jag tittar igenom tentan...vad skrev jag, kan mina gissningar ge några poäng. Har de rättat tentan snart?

Nu vill jag veta hur det gått ju, min gissning får bli att jag inte klarat den... däremot känns det inte som en total katastrof, det är bara pinsamt! Men jag tror det är någon mening med det hela, hade jag klarat den första gången hade jag inte kommit ihåg någonting alls av det nu men nu när jag tragglat med det där så länge så känns det som om jag kommer komma ihåg det här i evighet...ett deffinitivt plus i kommande arbetslivet! Jag har gått omkring och funderat på om jag verkligen kommer klara av sjuksköterskerollen eftersom det har kännts som om jag aldrig kommer att komma upp i kompetensen...men nu känner jag mig faktiskt rätt trygg. Hör jag något om något tillstånd eller sjukdom så vet jag på ett ungefär vad det handlar om och det känns skitbra. Jag kan dessutom utifrån vad jag hör gissa mig fram resten eftersom jag vet hur kroppen fungerar i vissa lägen.


Nu sitter jag och barnen och äter frukost. Teo skulle absolut inte ha leverpastej på sin macka och nu sitter han och bygger ett berg därpå...medan Olivia brer en till macka åt Teo, hon äter bara mandarin.

Real world..


Idag ska barnen vara på dagis själv, först ska jag ha ett litet samtal med någon av Teos personal. Skulle ställa frågor om jag hade några men jag har inga. Detta dagiset är jätte bra!! : ) Däremot ska jag berätta om hur Teo fungerar för han är rätt speciell.


Lillhälloms förskolas personal:

*Leker med barnen, sitter ner i sandlådan..är inte rädd för att bli skitig!

*Lyssnar på vad barnen vill och säger.

*Ser alla barn, ingen behöver gå själv

*Tröstar och uppmuntrar.

*Är glada jämt, villket gör barnen glada och lugna.

*Förstår vad barn klarar av och inte klarar av, är barnen för rastlösa för samling så behöver dom inte vara med.

*Det är inte så himla viktigt någonting, inga onödiga regler eller teman. Barnen rör sig som de vill och uppmuntras i deras intressen.


Alla barn är glada och det är så himla lugnt! Sällan någon som bråkar eller skriker eller slåss (har inte sett än). Händer det något så är det ingen som skäller utan det pratas lugnt. Ingen tvingar något barn till något de inte vill. De vet precis vad som händer runt omkring och uppskattar alla barnens egenheter. De lyssnar och ser vad barnen känner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards