That´s life

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Veronica - 27 augusti 2009 22:52

Idag kom Serva Net och installerade internet här, underbart! Funkar väl nästa vecka eller så. Lite dyrt men väl värt det! Synd att de kom 7.30 imorse bara. Men man kom upp tidigt..jag hann vika tvätta, slänga in en till maskin, ställa ut och i disk. Dessutom sortera lite böcker från skolan och rensa smutstvätt från sovrumet ; ) Allt innan vi gick till dagis vid 9.40 Vi GICK till dagis, det gör jag inte om..det tar ca 6min för mig och en 15-20min när Teo ska gå.. han var jätte flamsig och ramlade i blötgräset i diket två gånger och gick dessutom i vattenpöl fastän jag sagt åt honom att han absolut inte fick och förklarat varför. Så det var bara att byta skor, sockar och byxor framme på dagis. *suck* Han hade även retat gallfeber på både mig och Olivia, en riktigt retsticka idag. En arg och less mamma kom hem och slängde sig på soffan...sov mellan 11-14.30 Då klev jag upp, åt ett ägg och gick för att hämta barnen på dagis. När Mathias kom hem åkte vi och veckohandlade och sen åkte vi till Bigboy. Vi brukar äta ute när vi veckohandlar...blir så sen mat annars. Och äter vi innan så kommer vi aldrig iväg.

Veckans meny består av ungefär: Pepparbiff med potatis med vitlök, köttfärsbiffar och makaroner, lövbiffwook, blodpudding, innanlår med något vi inte vet om än, bratwurst med grönsaker och pasta, ugnstekt falukorv och mos, kycklingpasta, fiskpinnar och köttfärssås med pasta.


Efter bigboy åkte vi hem och gick till grannen, farfar alltså. Jag fick låna en cykel av honom som han fixade till och sen så tog jag och barnen en sväng med den och cykelvagnen. Sen var det meningen att jag skulle göra morotsbröd men eftersom mitt äldsta charmtroll somnat precis så hanns det inte med.


Imorgon blir det lunch med syrran, sen är hon i Östersund ett bra tag med skolan. Stora tjejen! *buhuu*


Av Veronica - 27 augusti 2009 10:55

I förrgår hämtade jag barnen tidigare och drog till birsta. Varför utsätter jag mig konstat för det? Teo tycker det är roligt, men han blir trött på en gång. på 2h hade vi fikat en halvtimme och Teo varit i lekrummet på birsta 1h. En halvtimme hann vi gå i affärer och kollade kläder till barnen och sen var vi slut allihopa. Så här såg Teo ut...

 



Olivia fick en höstjacka som hon ska ha på dagis, rea 129kr...den kan vi lämna på dagis ;) Hon provade den och sen när jag skulle ta av den för att betala den i kassan blev hon helt rasande, har aldrig sett hon så arg nån gång! Hon älskar verkligen den jackan... Villka blickar man fick i kassan iaf... "jaa..hon tycker om den här jackan..vänta lite"...

 

 

Olivia fick små hundar som hon älskade, hon älskar verkligen djur! Teo fick en pistol som vanligt, 25kroners..gick sönder på en gång.

Blev några ljusgrejer från Indiska till mig och hittade äntligen sockar åt Olivia som inte bara var ljusrosa på Exit. Jippi..

Sen kom pappa och hämtade oss och då drog vi till mormor som var kvällens barnvakt medan vi vräkte i oss på Jop´s. Mmmm.. Så tog vi en promenad längs hamnen också, duktiga oss!



Igår åkte jag till birsta själv och strosade omkring, passade på att lifta med Mathias som skulle dit med jobbet. Köpte en juniorbarnmatstol till Olivia som jag sedan försökte sätta ihop hemma. Själv alltså, bara jag..ingen annan..ja ni förstår hur det gick. Man fick ju hålla på å hamra in skiten för att kunna skruva sen...nä Mathias fick ta över på slutet annars hade jag tagit ihjäl någon..


God mat åt vi, Mathias fixade lite fisk å sånt..

 



Ovido - Quiz & Flashcards