That´s life

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Kroppar

Av Veronica - 13 juni 2010 00:45

Plötsligt slår det mig att det är kroppar vi går och bär. Kom ihåg hur fantastiskt och underbart det är. Ditt hjärta som pumpar runt allt ditt blod, förhoppningsvis regelbundet och fint. Din mage som bryter ner det som får dig att gå runt och som din kropp sen fördelar dit du behöver det som mest. Din hjärna som skickar och tar emot miljontals impulser varje dag. Du blir blir varse om din kropp ibland, kanske när din mage låter, när du blir stressad och uppjagad av ditt adrenalinrus eller när delar av din kropp smärtar och värker. Sällan uppskattar vi den i sin helhet. Lyssnar vi på den?


Hur medveten är du om din kropp?

 
 
elvira stehn

elvira stehn

13 juni 2010 00:56

oj, vad häftigt kommentars system du hade för att flika in ;) men jag läste, och det su skrev är helt klart värt att tänka på! mycket bra skrivet!

http://www.elvirast.blogg.se

 
becca

becca

16 juni 2010 22:53

Fortfarande..tack, det får en att tänka efter och vara stolt över sin kropp. Att inte tänka på det negativa eller det fula man tycker om sin kropp,utan det fina med den och att kroppen är fantastik, du inspirerar verkligen!

http://www.beccacarlsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards