That´s life

Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Veronica - 11 februari 2008 12:56

Igår fick vi besök av Emily och Linus. Kul! De är så trevliga : ) Det var bra med besök också för då fick vi anledning till att verkligen städa, även om vi inte fick upp alla leksaker som ligger överallt…men vi fick åtminstone bort julgranen! Nu är det bara jullyktan, en jultomte och julstjärnan i vårt fönster som ska bort. Ja..så är det när man har en nyfödd och en tvärtemot 2½åring… ; )

Så nu är det bestämt att vi ska äta langos någon dag då alla är lediga. Kul att träffa lite folk! Även om jag är så osocial, hur umgås man bland folk egentligen? Jag måste börja prata, men jag har inget att prata om. Jag är bara mamma, jag kan bara pleydo, kritor och blöjor. Och inte lär jag komma ut själv utan någon av barnen på minst 6månader…för jag är ju en levande mjölkmaskin numera!

 

Efter att Emily och Linus gått hem var Mathias riktigt trött. Jag gjorde vofflor men Mathias ville inte ha och medan jag och Teo smaskade i oss dem så somnade Mathias i soffan med Olivia på magen. Han vaknade runt halv sju. Kvällen slutade i kaos. Teo gick med ett glas för att hämta vatten inne på toaletten och snubblade. Glaset gick i bitar och Teo klev på en skärva och skar sig rätt illa in i foten. Teo skrek och Olivia skrek för att Teo skrek och Mathias höll Teos fot i rinnande vatten i köket. Jag sprang för att hämta en handduk med Olivia i famnen skrikandes. Teos fot bara rann blod..fick hålla handduk över länge. Teo var väldigt ledsen, det enda som lugnade honom var att Olivia fick ligga i hans knät. Han älskar verkligen sin syster! Stackarn hade riktigt ont och ville ta av sig plåstret, fick alvedon och blev så slut och trött att han bara slocknade.  Tittat på såret idag och det ser bra ut men det blev ett rejält sår. Teo kan knappt gå på foten.

 

Nu har Teo badat, tur..plåstret höll! Nu ska jag försöka få Teo att sova middag vilket aldrig går hemma! Olivia har äntligen somnat riktigt efter att varit trött länge men bara vaknat när hon somnat. Hon har fått riktig hosta hon också nu! Åh, vad trött jag är…nu är båda förkylda och hostiga…lär säkert vara hemma med Teo hela veckan. 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards