That´s life

Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Veronica - 13 februari 2008 12:40

Åh, villken huvudvärk jag har.

Har nyss fått Olivia att somna..om och om igen..då Teo kommer och ska lägga sig över henne hela tiden...håller på att få fnatt!

Nu har vi ätit lunch, köttbullar och makaroner. Teo tog makaroner själv som vanligt men råkade sprätta en dl på magen. De var ju kokheta så han skrek, jag höll en blöt handduk på magen. Herregud, vad ska hända här näst!

En jobbig lunch har passerat.

Jag - vill du ha ketchup på?

Teo - Ja!

Jag häller på ketchup.

Teo -Jag vill inte ha ketchup!!!

Jag -Men du sa ju att du ville ha ketchup!

Teo -Jag vill inte ha ketchup!! Jag vill inte ha ketchup!! Jag vill inte ha ketchup!!

Han skriker medan jag försöker få bort partierna med ketchup. Han är helt tokig och försöker rädda makaronerna med händerna genom att vifta fram och tillbaka. Jag får bort allt ketchup men han är inte nöjd och fortsätter skrika. Jag bara sätter mig på stolen och är tyst...så tystnar han snart men så upptäcker han köttbullar på tallriken. 

Teo -Jag vill inte ha köttbullar!

Jag -Okej, ta bort dem då.

Teo -Jag vill inte ha köttbullar!

Han är arg och lägger bort köttbullarna. Sen tar han några tuggor makaroner.

Jag ha redan ätit upp och han häller upp mer mjölk i sitt glas.
Teo -Mamma vill ha mjölk!

Jag -Nej jag är mätt, jag vill inte ha mjölk

Teo -Jo mamma vill ha mjölk!

Jag -Nej jag vill inte ha.

Teo häller upp ändå... 

Sen sitter han och låter. "wauwaaawaaawau.."

Efter ett bra tag frågar jag -Ska du inte ha nå mer makaroner?

Han fortsätter låta..

Jag -Teo, ska du inte ha nå mer makaroner...Teo??

Äsch, säger jag och går därifrån.


*suck* vad gör man?


Den lilla stund jag suttit här har han: gått med en plastlåda batterier och vägrat lägga ifrån sig den fastän den är allt för tung för honom, ätit en stor dammtuss från sopen fastän jag sa innan att han skulle slänga den och inte stoppa den i munnen (eftersom jag såg att han var på väg) sen vägrade han öppna munnen när jag försökte ta ut den och sen har han bankat med verktyg i golvet...villket han vet att han inte får göra. 

Bäst jag slutar här nu och ta hand om mina barn...japp för nu är han på henne igen...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards