That´s life

Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Veronica - 28 februari 2008 22:36

Måste skriva av mig. Jag har en surtant till granne. Varför..jag behöver inga fler skäl till att flytta härifrån :D

I somras var Teo ute på balkongen (han som aldrig är där annars) och slängde ut pinnar (som vi skulle ha till blommorna)...villket jag inte märkte förrän jag hör surtanten "hallå!" "Hallååå??" "Nu höll jag på att få de där i huvudet" "hallå??"

Åh hej säger jag, ursäkta....Teo kastade ut dom, det var verkligen dumt du får ursäkta oss. Hon är sur och säger "här står jag och så kommer det plöstligt pinnar ner här..och jag hade kunnat fått de i huvudet" mummel mummel.

Jag går ner och hämtar pinnarna och säger igen att det inte var meningen, Teo är lite busig idag... Nej ingen förståelse för att barn är barn inte. "åh jag hade kunnat fått de i huvudet..." upprepar..upprepar.


Så iförrgår öppnade jag dörren till lillbalkongen. Vi skulle ut så jag tänkte vädra när vi ändå var ute. Jag klär på Olivia och Teo sticker självklart direkt ut på balkongen så fort han får syn på att den är öppen. Så kastar han ut pantflaskor (1,5liters) som står därute. Teo!! Släng inteee...så slänger han ännu en. Hallå!??, hörs det utifrån. Hallå!!! "Nu höll jag på få den där i huvudet!!" "Hallååå??"

Såklart stod surtanten där just då! Jag lådsas inte höra utan...tar bara tag i Teo och tar honom därifrån...och säger att sådär får man inte göra..blablabla...så att det är som om jag inte hör henne för att jag pratar själv...och springer in till Olivia. Fan orkar inte med surtanten. Hade ett barn slängt en flaska på mig hade jag kanske sagt "ojoj, tänk om jag fått den i huvudet, är du lite busig du"..eller liknande...inte låtit sur och tvär och dömt ut ungen totalt...

Jäkla tant!

Men..såklart gör man bort sig och öppnade igår igen på lillbalkongen. Tänkte inte på det eftersom vi satt i soffan sen och tänkte att Teo satt ju där..men glömde bort dörren sedan. Så när jag kom ut på kvällen låg det 7st 1,5liters flaskor inlagda bakom vårat blomsteraragemang ute...självklart hade han kastat ut dom...och tanten lagt flaskorna där.

Kul att träffa henne nu då...men jag vet vad jag ska säga om hon klagar.

Försök att hålla din katt ifrån min lägenhet så försöker jag hålla min son i koppel! Hennes katt springer in så fort man öppnar dörren...en dag råkade jag stänga dörren bakom mig utan att märka att hon var inne. Så kommer jag ner när jag hör jamandet och katten är arg och fräser och ser ut att vilja hoppa på mig när som helst...fick kasta mig över vagnen för att få upp dörren så hon kom ut utan att jag blev attakerad.

Inte lätt att hålla reda på en katt...men inte heller lätt att hålla koll på barnen varje sekund...särskillt inte när man har en nyfödd också...

Nu ska jag lägga undan pantflaskorna..och pinnarna är slängda. Men vad hjälper det...han gör väl som han också gjorde i somras...slänger ner leksaker. Vi kan aldrig ha öppet på balkongen alltså : ((



Av Veronica - 28 februari 2008 22:05

Utmanad av Veronica.

Inledande

Fullständigt namn: Emma Veronica Larsson

Din ålder: 21 år

Födelsedag: 21 mars

Syskon: Lillasyster Caroline

Hårfärg: Ja, den som vet! Blond som barn, nu grått/ljusbrunt/råttfärgat?

Ögonfärg: Blå




Förhållanden

Vem är din bästa vän? Min sambo Mathias

Har du en pojkvän/flickvän? Ja

Hur länge har ni varit ihop? snart 6 år! Va?!

Hur långt var ditt längsta förhållande? snart 6år.

Vem kysste du senast? Mathias

Vad shoppar du helst? Saker till hemmet tror jag.

Har du några tatueringar eller piercings, och i så fall hur många och var? Nej ingen.

Hur många skor har du? Jag vet inte...inte många hela som jag använder...3 kanske jag kan räkna med.

Hur många par byxor har du? 7par

Har du några smycken som kostat över 1000 kr? Nej




Favoriter

Färg: Guld och svart

Mat: Lasange och köttgrytor

Killnamn: Teo

Tjejnamn: Olivia

Ämne i skolan: Matematik

Musik: Green Day

Fras/mening/uttryck: Tycker du?




Har du någonsin..

Snusat? Nej

Rökt? Nej

Hoppat bungee jump? Nej

Brutit mot lagen? Ja

Fått dig själv att kräkas? Nej

Nakenbadat? Nej förutom hemma.

Varit kär? Ja




Extra grejer

Tar du droger? Nej

Vad använder du för schampoo? Head and shoulders (älskar luddret :D)

Vad är du mest rädd för? Att något hemskt ska hända mina barn.

Vilken bil skulle du vilja ha? Vet inget om bilmärken...är nöjd med våran volvo. Man vill ju alltid ha en nyare och fränare ; )

Hur många MSN-kontakter har du? 262 varav ca 20-30 har kvar sin adress :D

Hur många av dem är online just nu? 18




Slutfrågor

Pizza eller choklad? Choklad

Tränar du? Nej

Hur ofta? ...

Guld eller silver? Guld i färgen, silver i smycken

Vilken film såg du sist på bio? Guldkompassen

Vad vill du helst av allt göra just nu? Äta en pizza, har upptäckt att vegitarisk pizza med massa paprika är skitgott!





Jag utmanar Syrran

Av Veronica - 28 februari 2008 20:49

Hej och hallå i bloggen!

Måste väl börja och uppdatera lite om att BVC besöket gick utmärkt, Olivia hade gått upp i vikt som hon skulle och Teo var inte överdrivet jobbig ; ) Han höll dock på att pilla på vågen så jag fick väga om Olivia! Men den gick inte sönder iaf! Olivia väger nu 5155g och är 57cm. Tänk om man växte 5cm varje 1,5månad hela livet....eh...ja..


Sofie (Mathias kusin) hälsade på här med lilla Lo idag (7mån) och det var väldigt trevligt. Lo är en sådan fin liten glad kille som bara log och skrattade när han var här. Sofie är så trevlig som är en väldigt duktig tjej. Mathias började jobba 12idag då han jobbar kvällen/natten. Tittade ut vid 11tiden av ren slump då jag tittade på blommorna i fönstret och såg Teo på gården på dagis. Han var ensam på baksidan!! Tittade länge på honom. Han tittade in i alla dörrar (en huvuddörr och en personaldörr till varje avdelning)...han hittade inte in där han går! Han gick omkring ensam och såg ledsen ut. Fan villken jävla ångest jag fick. Och förbannad blir jag. Till slut kom en fröken från andra hållet med två barn...de sista som gick in till lunch! Kändes som en evighet Teo gick omkring där helt själv! Frågade honom när jag hämtade honom om det...och han sa att han vart ledsen när han inte hittade några andra barn eller någon fröken. Jag sa åt en fröken på dagis vad jag sett och sa att de får se till att han är med någon annan in för han hittar inte in själv än. "ja det är klart..(huvudet på sidan)" fick jag till svar... Fan vad jag hatar dagis! Det är väldigt lärorikt men också så jäkla grymt. Jag tänker redan på att jag måste lämna Olivia där redan vid 1år! VILL INTE! Tur man pluggar iaf så man kan hämta lite tidigare och så. Hade jag inte velat bli klar med skolan så vi kan flytta någon gång så hade jag varit hemma längre...


Så till olycka nr X. När vi kom hem från dagis stod såklart sockerbitar kvar från fikat med Sofie. Teo skulle ju såklart ha socker..fast det fanns kakor. Han fick en, sen la jag bort sockret. Jag fixar med Olivia och då hämtar han såklart tillbaka sockerpaketet..och häller i en djuptallrik. Jag häller tillbaka. Teo blir döförbannad och det resulterar i ett utbrott. Han slår i saker, skriker och springer. Så springar han till trappgrinden som är sönder och står lutad mot väggen i köket. Så vickar han den hårt fram och tillbaka i vreden. Och slår såklart sig själv på läppen med den. Hans läpp bara rinner blod och än en gång sitter han på skötbordet och både hans och mina händer täcks med blod medan jag försöker stoppa blödningen. Han får ännu en blå fläskläpp. Ja..det går ju i rätt riktning, det gick ju inte hål i alla fall. Alltså, vad ska jag säga? Tur att vi inte ska till dagis imorgon för då börjar de väl undra iaf!


*tar ett djupt andetag*


Idag har inte Teo sovit på dagis precis han inte gjort på hela veckan. Men han har ju sovit en timme på kvällen istället och ändå somnat vid 22-23.

Men idag...äntligen har han inte sovit på hela dagen och somnade kl 20.45 Perfekt! Blir det samma imorgon då? Hmm...ja vi kan ju inbilla oss.

Vi var hos mina svärföräldrar idag, jag och barnen. Vi åt ärtsoppa och pannkaka. Har aldrig ätit ärtsoppa någon gång och det var det vidrigaste jag smakat! Tur att jag inte har pryda svärföräldrar..jag fick kalops istället :D och pannkaka då!


Jaja men dagens blogg måste väl ta slut någon gång också antar jag. Nu ska jag försöka mätta Olivia villket jag tvivlar på går i huvudtaget...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards