That´s life

Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Veronica - 21 februari 2008 18:04

Så har min kära åkt å jobbat då. Olivia sover och Teo tittar på ice age. Vad han älskar den filmen!

Jag är så himla sugen på choklad! Sitter och äter allt för gamla digestive kex. De smakar..hmm..gammalt! Så tittar jag runt på trådar på familjeliv.se Ibland bestämmer jag mig för att sluta hänga omkring där för jag blir så förbannad på alla dumma människor som skriver i trådar där. Men tillslut kan jag ändå inte dra mig ifrån sidan. En sak som gärna skrivs om är denna 5 minuters metod som jag anser vara gräslig! Jag blir så jäkla förbannad, som bara en mamma kan bli när ett barn utsätts för något. Så när man kommenterar det så kommer jäkla svenska kommentarer som "sköt dig själv och skit i andra". Ska man inte bry sig om andra barn än sina egna eller vad?

För er som inte vet vad 5mm är så är det en metod för att få barnet att sova, man lägger barnet (7mån+) i spjälsängen och går...skiter i om barnet skriker luften ur sig..så kommer man tillbaka, tar inte upp barnet utan klappar bara på det och säger kanske något som "såja" eller liknande. Som om det hjälper...barnet kan vara skräckslaget, rädd och tror mamma övergivit henne, skriker hela tiden oavsett om mamma kommer in eller inte. Ingen tillit där inte, att mamma räddar en när man är rädd. Nej barnet SKA sova. Så gör man sådär, går in efter 5minuter...tills barnet sover...tar ca 4timmar första kvällen. Fruktansvärt. Man kan ju själv prova att skrika i 5minuter..det är inte särskillt kort tid! Och tänka sig att man är liten och rädd. Usch..nog om det.


Hmm, funderar på om jag ska bada Olivia för första gången. Tror jag väntar till helgen då Mathias är hemma : ) Ska bli kul att se hur hon reagerar på vatten! Det är så synd om barn som är rädd för vatten, det är lite jobbigt. Teo älskar vatten! Han blir säkert simmare som sin far ; )

Nej nu ska jag ge mig...ska pussa och krama på mina barn!

Som Astrid Lindgren sa:


"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek - så kommer folkvettet av sig självt."

Tok

Av Veronica - 21 februari 2008 15:30

Jag har en ängel till dotter. Hon somnade precis, helt själv i vår säng!! Det är ju helt otroligt! När somnade Teo första gången utan att ammas eller vaggas till sömns? Typ kanske...runt året?

De är helt olika som bebisar...verkligen dag och natt. Teo fick vi bära på precis hela hans vakna tid. Och nätterna var ett helvete. Man förstår bara inte, (kanske jag skrivit förut?) hur jobbigt det är att inte få sova...förrän man inte FÅR det. Man bli psykiskt störd. Detta förväntade vi oss nu, i jaa..näst intill ångesttillstånd. Men så blev det inte..inte än iaf.

Det är så härligt, denna gången kan man faktiskt njuta på ett annat sätt av vår lilla bebis. Man kan ju faktiskt lägga ner henne utan att hon gallskriker, man kan ligga bredvid och gosa!


Mathias kom hem 8 imorse. Ska iväg kl 18 igen. Vad han jobbat denna vecka stackarn! Hoppas han får vara ledig imorgon nudå!

Teo har som sagt börjat på dagis, och ack vad glad jag är för det. Inte för att vara utan honom, utan för att han är mycket piggare och gladare nu! Äntligen är han frisk och kan stimulera sig på dagis! Den föregångna veckan har varit minst sagt jobbigt. Jag trodde jag skulle bli tokig på honom. Han har bara gjort tok. Iof var igår en tokdag också. Hela eftermiddagen hade varit lugn, så blir han minsta trött och då..drar han i lillasysters arm när jag håller i henne....drar så jag måste följa åt hans håll annars går ju fasiken armen av! Och när jag ska hämta en trasa för att torka bordet, lägger ner Olivia i bilstolen. Då springer Teo dit, tar upp henne. Jag säger -Teo du får inte bära henne!! Det vet du! Då SLÄNGER han ner henne i bilstolen!! jag trodde jag skulle dö! Olivia slog såklart huvudet och börjar skrika. Jag skriker NEJ! och springer till henne. Jäkla unge! Åh...varför kommer sådanna spontana reaktioner? Så vill jag ju inte säga till mina barn! *suck* Så känner man sig som världens sämsta mamma! Fast man vet ju...att man gör det bästa man kan!


Nu väntar på en skön helg. Langos imorgon hos Emily och Linus! Yes vad mysigt och gott! Det blir trevligt : )))

Åh nu känner jag att jag måste säga att Teo mitt charmtroll också, han är underbar såklart!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards