That´s life

Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Veronica - 12 februari 2008 14:44

God dag. Så var det tisdag, Teo är hemma från dagis, antagligen blir det så hela veckan. Både Teo och Olivia är snorigare och hostigare än någonsin. *suck* Men mysigt att Teo är hemma : ) Han sitter och kollar på ice age nu och Olivia sover. Jag har precis ritat Olivias dopklänning som jag ska sy. Hoppas det kommer gå bra, det brukar ju alltid trassla sig med symaskiner. Som när jag sydde Teos, efter att jag sytt hälften tyckte Mathias vi kunde köpa en istället ; D kan det bero på att jag var förbannad och sover hela dagarna över symaskinen? Sen sydde jag det sista natten innan dopet också..hmm..var lite stressad då.

Men nu ska jag börja i tid iaf! Och jag ska försöka att inte svära..så mycket. Men det jävlar sig alltid med mig så fort jag ska göra något. Det finns ingen som har sådan otur och är så klantig som jag är tror jag.


Har lagt om Teos sår på foten idag med sårtejp, fick man ta tillvara på kunskaperna sedan man la om sår på praktiken på demensboendet. : ) Längtar tills jag blir sjuksköterska, det var så kul på praktiken! Ska försöka lära mig lite sjukdomar som ingår i kursen som jag egentligen skulle gå nu, det är kanonbra för det är en sådan svår kurs! Inte många som klarar den på första försöket! Jag har ett helt år att förbereda mig inför den! Inte för att man har sådär jätte mycket tid men man kan ta en sjukdom/tillstånd i veckan eller liknande. Nu har jag lärt mig att Angina pectoris är då hjärtat inte får tillräckligt med syre och ger stor smärta, utlöses av allt från fysisk ansträngning, stress av t.ex en fotbollsmatch och kyla till hjärtskada. Kan utvecklas till hjärtinfarkt. Jag undrar just vilka saker man kommer inbilla sig ha när man lärt sig alla dessa sjukdomar och tillstånd. Jag förstår inte att jag ska kunna få in alla dessa sjukdomar i huvudet…vi har en studiehandledning där de flesta är sammanfattade..och bara innehållsförteckningen är på 9sidor.

 Nu vill jag ha hus! Tänk, tänk om vi kanske har en tomt på gång..men så lyckad är man väl inte. Vi har hittat ett hus på älvsbyhus som vi vill ha...men jag funderar på om det är lite väl stort...elen blir ju så dyr då! Jaja hej så länge!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards