That´s life

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Förskolebedömning

Av Veronica - 27 maj 2009 12:02

Besöket på förskolan gick bra. Det var fina lokaler och mysig miljö. Pratade mest med en förskolelärare och hon verkar ha bra värderingar (hoppas att de andra har samma). Jag satt länge och frågade ut henne. När jag hämtat barnen tog vi en sväng dit allihopa och barnen var helt galna i gården. De ville inte därifrån och Teo hittade kompisar på en gång. Barnen verkar så glada! Det tyckte jag mest om, för det tyder ju gott. De lekte för fullt och personalen var utspridda och pratade med barnen. Så jag fick ett gott intryck. Hon berättade att de var noga att ta undan barnet om de gjorde något som de inte fick, och pratade med det. Till och med tänkte de på att inte ropa "Kalle..så där får man inte göra.." just för att om det är samma barn som gör saker hela tiden så klingar till slut "Kalle" fult i de andra barnens öron och att det tillslut var Kalle som gjort allting så fort det var någonting. Smart! Jag blev störtimponerad. DÅ har man reflekterat! Vad glad jag blev, jag hade nog mungipor upp till öronen! Men när jag tog upp att de på det andra dagis lärt barnen och slå tillbaka blev hon liksom lite besvärad, hon sa att de på det här dagiset lär barnen att putta undan om någon bits, om barnet är för tillbakadraget. Och hon verkade bli lite orolig för att jag inte skulle tycka om det heller. Men det är ju verkligen helt olika saker! Det är klart man får försvara sig! Om det skulle göras om till samma sak så skulle det snarare vara så att de lärde barnen att bita tillbaka och det gör de ju inte...haha det skulle se ut!


Ja, lite oro har släppt. Ändå är jag orolig eftersom första samtalet på dagiset de går på nu också lät så himla bra. Men den här gången har jag frågat mer ingående..så jag borde inte vara orolig. På inskolningen ska jag vara som en hök dock!


Nu sitter jag på skolan, har timlånat böckerna i palliativ vård, har tentan på torsdag nästa vecka och nu öppnar jag böckerna för första gången. Men det är inte såå himla mycket tycker jag. Jag är dock såå trött, jag fattar inte varför jag är så trött. Järntabletter, tror jag att jag ska införskaffa mig. Jag låg och vilade hela eftermiddagen igår helt utslagen.


Igår var jag på stan också och köpte skor och foundation (wow jag köpte smink) och åt lunch med mammi. Träffar mamma så sällan. Hon har så mycket på gång med båt, stuga, karl, barn och bonusbarn. Var mysigt att sitta och prata en stund och när vi tittade på klockan så var den halv två...vi hade suttit i 1,5h. Lång lunch mamma fick.


 
 
Lisa

Lisa

28 maj 2009 14:40

Vad härligt att höra vännen! :) Heja på med plugget nu! KRam

http://www.myownwords.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards