That´s life

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Veronica - 17 mars 2010 09:02

En uppdatering kring saker i livet.


Olivia mår bättre. Kom fram till att det var magen hon hade ont i även om hon höll sig mellan benen. Nr2*5 igår ; ) tillslut så sa hon att hon hade ont i magen. Så idag ska jag se hur hennes mage fungerar innan jag kan släppa iväg henne till dagis, tror inte dom vill byta bajsblöjor hela dagarna även om hon inte är sjuk i övrigt. Så ingen UVI antagligen även om det verkar skumt. UVI = Urinvägsinfektion får de som undrat. Ringde ju till vårdcentralen osv igår och det får mig att tänka på ledvärken som jag haft så besvär med. Men nu när jag haft mer oroligt och upplevt stress mer än någonsin så har jag inte haft särskillt mycket besvär. Konstigt men bra! Eller så har jag inte hunnit känna det. Hoppas, hoppas att det kan gå tillbaka...


Snart är det påsk ju, tulpanerna börjar fylla butikerna, hela ingången till Hemköp i stan är full av tulpaner. Jag älskar tulpaner som jag brukar ha i min stora glasvas. Annars är jag inte så mycket för blommor, tycker det är onödiga pengar och får lite ångest när jag får blommor men det är roligt att sätta ihop buketter. Kanske man ska omskola sig helt och bli florist? ; ) Jag älskar i övrigt påsken, jag blir så glad av alla färger, och så älskar jag att pynta också. Men i år kan jag inte pynta, har inget hem att pynta..antagligen ligger huset ute till försäljning då.


Snart fyller jag år, 24 hela år. I livet fram till nästa födelsedag har jag hunnit skaffa mig två barn, hus, bil, gräsklippare (haha), hunnit blivit klar med en universitetsutbildning, skaffat mig en massa erfarenhet genom; renovering, barnmottagningen, avd50, resor, kontakter, habiliteringen. Jag har också hunnit separerat, sålt ett hus, flyttat in i en hyresrätt.

Det blir ett spännande år nu, ser fram emot det hur överväldigande det än är.

Ovido - Quiz & Flashcards