That´s life

Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

Kaos

Av Veronica - 19 februari 2008 09:27

I fredags kväll var det kaos här hemma. Mamma var här och Mathias jobbade över. Olivia hade 39grader feber och var blek i ansiktet, hostade inte lika bra och andades rätt tungt. Så hoppade Teo rakt in i bordkanten från soffan. Det bara rann blod och han var helt hysteriskt ledsen. Upptäckte ett jack i läppen. Blodet kom som tur var mest från näsan. Ringde svärmor Anette som är sjuksköterska för att höra vad jag skulle göra åt läppen. Hon kom över och kollade honom. Han skulle kanske behövt sy ett styngd där jacket gick över läppen till vanliga huden men vi bestämde oss för att låta det vara då det gör så ont att ta bedövningsspruta där. Usch, vilken läpp han hade. Den svällde upp så han såg ut som en liten anka stackarn. Hela han var full i blod också och han var rädd. När vi kollade i spegeln skrek han för han tyckte det såg så otäckt ut. Han somnade i min famn. Så kollade Anette till Olivia och funderade om vi skulle ringa distriktläkarjouren eftersom hon varit förkyld så länge och blivit hostig och plötsligt fått feber...villket tyder på att det kan vara en lunginflammation. När Mathias kom hem sov Teo fortfarande, jag tejpade läppen med sårtejp och det blev riktigt bra. När Teo vaknade var han lika hysterisk som när han somnade. Han verkade väldigt rädd, han kände väl hur konstig läppen kändes. Så ringde Annette och frågade hur Olivia mådde och jag sa att hon var blek, då tyckte hon att jag skulle ringa. Sköterskan via jouren tyckte vi skulle åka in till akuten och det gjorde vi. Mathias suckade...han hade jobbat i 15timmar. Tur att vi fick komma in på en gång, men det tar ju så lång tid ändå där inne. Mathias höll på att somna och Teo var vild. Tänkte när vi kom in att de säkert tror att det är Teo som behöver vård. Men det var ingen lunginflammation iaf..hon fick inhalera lite för att vidga lungorna bara. Men vi ska hålla koll på henne. Det var jätte hemskt när hon skulle inhalera, hon fick ju panik stackarn. Fyra omgångar fick hon inhalera..det kändes som en evighet. : (

Idag är Teo på dagis igen...han verkade tycka det var riktigt kul att vara där igen. Olivia har ingen feber men hostar mycket. Hoppas inte Teo kommer hem med ett till virus nu! Den killen kan inte få mera otur nu efter skärsår i foten, heta makroner på magen, långdragen förkylning och hosta och jack i läppen.

 
 
Veronica

Veronica

19 februari 2008 19:59

Tack!
Jag har mått rätt illa, men det börjar avta nu. Skönt! I övrigt mår jag toppen!
Känns jättespännande!
Kram!

http://ceekay.bloggagratis.se

 
m

m

20 februari 2008 10:47

Jises vilka dagar ni haft!
Hoppas Theo tar de lite piano nu då så de inte händer nåt mera. Och att Olivia blir bättre med hostningarna.

ses på fredag!

http://www.mly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards