That´s life

Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Älskar mina barn!

Av Veronica - 21 februari 2008 18:04

Så har min kära åkt å jobbat då. Olivia sover och Teo tittar på ice age. Vad han älskar den filmen!

Jag är så himla sugen på choklad! Sitter och äter allt för gamla digestive kex. De smakar..hmm..gammalt! Så tittar jag runt på trådar på familjeliv.se Ibland bestämmer jag mig för att sluta hänga omkring där för jag blir så förbannad på alla dumma människor som skriver i trådar där. Men tillslut kan jag ändå inte dra mig ifrån sidan. En sak som gärna skrivs om är denna 5 minuters metod som jag anser vara gräslig! Jag blir så jäkla förbannad, som bara en mamma kan bli när ett barn utsätts för något. Så när man kommenterar det så kommer jäkla svenska kommentarer som "sköt dig själv och skit i andra". Ska man inte bry sig om andra barn än sina egna eller vad?

För er som inte vet vad 5mm är så är det en metod för att få barnet att sova, man lägger barnet (7mån+) i spjälsängen och går...skiter i om barnet skriker luften ur sig..så kommer man tillbaka, tar inte upp barnet utan klappar bara på det och säger kanske något som "såja" eller liknande. Som om det hjälper...barnet kan vara skräckslaget, rädd och tror mamma övergivit henne, skriker hela tiden oavsett om mamma kommer in eller inte. Ingen tillit där inte, att mamma räddar en när man är rädd. Nej barnet SKA sova. Så gör man sådär, går in efter 5minuter...tills barnet sover...tar ca 4timmar första kvällen. Fruktansvärt. Man kan ju själv prova att skrika i 5minuter..det är inte särskillt kort tid! Och tänka sig att man är liten och rädd. Usch..nog om det.


Hmm, funderar på om jag ska bada Olivia för första gången. Tror jag väntar till helgen då Mathias är hemma : ) Ska bli kul att se hur hon reagerar på vatten! Det är så synd om barn som är rädd för vatten, det är lite jobbigt. Teo älskar vatten! Han blir säkert simmare som sin far ; )

Nej nu ska jag ge mig...ska pussa och krama på mina barn!

Som Astrid Lindgren sa:


"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek - så kommer folkvettet av sig självt."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards