That´s life

Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Barn och olyckor!

Av Veronica - 28 februari 2008 20:49

Hej och hallå i bloggen!

Måste väl börja och uppdatera lite om att BVC besöket gick utmärkt, Olivia hade gått upp i vikt som hon skulle och Teo var inte överdrivet jobbig ; ) Han höll dock på att pilla på vågen så jag fick väga om Olivia! Men den gick inte sönder iaf! Olivia väger nu 5155g och är 57cm. Tänk om man växte 5cm varje 1,5månad hela livet....eh...ja..


Sofie (Mathias kusin) hälsade på här med lilla Lo idag (7mån) och det var väldigt trevligt. Lo är en sådan fin liten glad kille som bara log och skrattade när han var här. Sofie är så trevlig som är en väldigt duktig tjej. Mathias började jobba 12idag då han jobbar kvällen/natten. Tittade ut vid 11tiden av ren slump då jag tittade på blommorna i fönstret och såg Teo på gården på dagis. Han var ensam på baksidan!! Tittade länge på honom. Han tittade in i alla dörrar (en huvuddörr och en personaldörr till varje avdelning)...han hittade inte in där han går! Han gick omkring ensam och såg ledsen ut. Fan villken jävla ångest jag fick. Och förbannad blir jag. Till slut kom en fröken från andra hållet med två barn...de sista som gick in till lunch! Kändes som en evighet Teo gick omkring där helt själv! Frågade honom när jag hämtade honom om det...och han sa att han vart ledsen när han inte hittade några andra barn eller någon fröken. Jag sa åt en fröken på dagis vad jag sett och sa att de får se till att han är med någon annan in för han hittar inte in själv än. "ja det är klart..(huvudet på sidan)" fick jag till svar... Fan vad jag hatar dagis! Det är väldigt lärorikt men också så jäkla grymt. Jag tänker redan på att jag måste lämna Olivia där redan vid 1år! VILL INTE! Tur man pluggar iaf så man kan hämta lite tidigare och så. Hade jag inte velat bli klar med skolan så vi kan flytta någon gång så hade jag varit hemma längre...


Så till olycka nr X. När vi kom hem från dagis stod såklart sockerbitar kvar från fikat med Sofie. Teo skulle ju såklart ha socker..fast det fanns kakor. Han fick en, sen la jag bort sockret. Jag fixar med Olivia och då hämtar han såklart tillbaka sockerpaketet..och häller i en djuptallrik. Jag häller tillbaka. Teo blir döförbannad och det resulterar i ett utbrott. Han slår i saker, skriker och springer. Så springar han till trappgrinden som är sönder och står lutad mot väggen i köket. Så vickar han den hårt fram och tillbaka i vreden. Och slår såklart sig själv på läppen med den. Hans läpp bara rinner blod och än en gång sitter han på skötbordet och både hans och mina händer täcks med blod medan jag försöker stoppa blödningen. Han får ännu en blå fläskläpp. Ja..det går ju i rätt riktning, det gick ju inte hål i alla fall. Alltså, vad ska jag säga? Tur att vi inte ska till dagis imorgon för då börjar de väl undra iaf!


*tar ett djupt andetag*


Idag har inte Teo sovit på dagis precis han inte gjort på hela veckan. Men han har ju sovit en timme på kvällen istället och ändå somnat vid 22-23.

Men idag...äntligen har han inte sovit på hela dagen och somnade kl 20.45 Perfekt! Blir det samma imorgon då? Hmm...ja vi kan ju inbilla oss.

Vi var hos mina svärföräldrar idag, jag och barnen. Vi åt ärtsoppa och pannkaka. Har aldrig ätit ärtsoppa någon gång och det var det vidrigaste jag smakat! Tur att jag inte har pryda svärföräldrar..jag fick kalops istället :D och pannkaka då!


Jaja men dagens blogg måste väl ta slut någon gång också antar jag. Nu ska jag försöka mätta Olivia villket jag tvivlar på går i huvudtaget...

 
 
Kaela

Kaela

28 februari 2008 21:31

Vilka små sötnosar du har.
Njut av dem!

http://kaela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards