That´s life

Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Jäkla granne

Av Veronica - 28 februari 2008 22:36

Måste skriva av mig. Jag har en surtant till granne. Varför..jag behöver inga fler skäl till att flytta härifrån :D

I somras var Teo ute på balkongen (han som aldrig är där annars) och slängde ut pinnar (som vi skulle ha till blommorna)...villket jag inte märkte förrän jag hör surtanten "hallå!" "Hallååå??" "Nu höll jag på att få de där i huvudet" "hallå??"

Åh hej säger jag, ursäkta....Teo kastade ut dom, det var verkligen dumt du får ursäkta oss. Hon är sur och säger "här står jag och så kommer det plöstligt pinnar ner här..och jag hade kunnat fått de i huvudet" mummel mummel.

Jag går ner och hämtar pinnarna och säger igen att det inte var meningen, Teo är lite busig idag... Nej ingen förståelse för att barn är barn inte. "åh jag hade kunnat fått de i huvudet..." upprepar..upprepar.


Så iförrgår öppnade jag dörren till lillbalkongen. Vi skulle ut så jag tänkte vädra när vi ändå var ute. Jag klär på Olivia och Teo sticker självklart direkt ut på balkongen så fort han får syn på att den är öppen. Så kastar han ut pantflaskor (1,5liters) som står därute. Teo!! Släng inteee...så slänger han ännu en. Hallå!??, hörs det utifrån. Hallå!!! "Nu höll jag på få den där i huvudet!!" "Hallååå??"

Såklart stod surtanten där just då! Jag lådsas inte höra utan...tar bara tag i Teo och tar honom därifrån...och säger att sådär får man inte göra..blablabla...så att det är som om jag inte hör henne för att jag pratar själv...och springer in till Olivia. Fan orkar inte med surtanten. Hade ett barn slängt en flaska på mig hade jag kanske sagt "ojoj, tänk om jag fått den i huvudet, är du lite busig du"..eller liknande...inte låtit sur och tvär och dömt ut ungen totalt...

Jäkla tant!

Men..såklart gör man bort sig och öppnade igår igen på lillbalkongen. Tänkte inte på det eftersom vi satt i soffan sen och tänkte att Teo satt ju där..men glömde bort dörren sedan. Så när jag kom ut på kvällen låg det 7st 1,5liters flaskor inlagda bakom vårat blomsteraragemang ute...självklart hade han kastat ut dom...och tanten lagt flaskorna där.

Kul att träffa henne nu då...men jag vet vad jag ska säga om hon klagar.

Försök att hålla din katt ifrån min lägenhet så försöker jag hålla min son i koppel! Hennes katt springer in så fort man öppnar dörren...en dag råkade jag stänga dörren bakom mig utan att märka att hon var inne. Så kommer jag ner när jag hör jamandet och katten är arg och fräser och ser ut att vilja hoppa på mig när som helst...fick kasta mig över vagnen för att få upp dörren så hon kom ut utan att jag blev attakerad.

Inte lätt att hålla reda på en katt...men inte heller lätt att hålla koll på barnen varje sekund...särskillt inte när man har en nyfödd också...

Nu ska jag lägga undan pantflaskorna..och pinnarna är slängda. Men vad hjälper det...han gör väl som han också gjorde i somras...slänger ner leksaker. Vi kan aldrig ha öppet på balkongen alltså : ((



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards