That´s life

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

När världen vänds upp och ner.

Av Veronica - 18 mars 2010 21:45

Man tror att man känner någon så i genom och utantill men det finns alltid något som kan förändra en människa till att bli en total främling. Det finns alltid något som kan göra att världen vänds upp och ner och det med sinnet.

Att börja om är jobbigt, att vänta är värre. Det tar tid att få ihop varje liten bit som krävs för att kunna få till en ny start. Tiden är min fiende, jag kan inte ens göra särskillt mycket av nuet om ingen annan hjälper mig med det. Känner mig svag i den beroendeställningen, och det finns inget jag kan göra åt det. Det är nu jag vill älska den människa jag mött som om inga hinder fanns, visa vem jag är och berätta min historia. Istället finns jag här som ett lite av ett tomt skal, som sitter fast och kräver hjälp. Små stunder kan jag glädjas som om inget annat stod i vägen men vill heller inte längre länge ignorera det onda för det ge mig tusen taggar åter sedan. Om det bara kunde bli bra igen av ord, hud och blickar. Om det bara fanns ett trolleri som kunde köpas av en fattig. Jag lägger mig ikväll och tänker att jag ska leva så mycket jag kan av det jag har och ge så mycket av mig själv som jag kan ge. För det är det enda jag har kvar.




 
 
Ingen bild

Sofie

19 mars 2010 06:50

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 16 augusti 2012 21:18


Jag läser mitt senaste inlägg och ler lite för mig själv. Om jag ändå vetat om allt som hände sedan. Men hade jag velat veta? Fler val gjordes, vissa som var rätt och vissa som visade sig vara fel. Som vanligt, ångrar jag ingenting. Idag sitter ...

Av Veronica - 1 januari 2012 18:28

Ja nu är nya året här. 2011 var ett händelserikt år. Jag tog mig igenom utbildningen och blev äntligen sjuksköterska, jag förlovade mig med en underbar man och jag tog körkort. Det har varit ett år som begärt kämparglöd! Jag gick all in och bestämde ...

Av Veronica - 14 november 2011 11:05

Idag fick Teo sig en aha-upplevelse. Jag hoppas att informationen som han snappade upp stannar kvar. Han har väldigt svårt att bli motiverad till att städa efter sig som så många andra barn. Det är bara det att han gör det inte vad man än säger. M...

Av Veronica - 6 november 2011 22:18

Jag tror att det finns ett glapp mellan kvinnor och män som gör att man ibland inte riktigt förstår varandra. Kvinnor vill ha den där gränslösa kärleken som syns och hörs, tror jag. Kvinnan vill bli upplyft i sina höfter och höra att hon är den vackr...

Av Veronica - 2 oktober 2011 20:00

Dagen efter blir jag alltid lite filosofisk. Jag stod och väntade på bussen och det var kallt som fan. Men utanför hållplatsens trevliga lilla kur, var det åtminstone sol, så där stod jag och försökte värma mig. Inne i den lilla kuren var det skugga ...

Ovido - Quiz & Flashcards