That´s life

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Veronica - 24 januari 2010 22:37

Jag har mens. Japp, jag är tjej och jag har mens precis som dom flesta andra tjejer i min ålder. Det är det värsta som finns. Jag blir varm, känslosam och får så jäkla ont i svanken att jag tror jag går av. Jag känner mig yr..vill gråta och kan inte tänka logiskt. Magen värker. Alla känner olika. Vissa går runt och känner precis som mig men man pratar inte om det.

De första dagarna känner jag bara för att sova. Jag är så trött att det snurrar i huvudet. Det trycker över pannan och det känns varmt om axlarna och nacken. Ska man verkligen behöva må såhär en fjärdedel av tiden? Förbättras symtomen ju äldre man blir? Hoppas! Det är sjukt att vara tjej egentligen. Villket system och villken humor.


  

Ovido - Quiz & Flashcards