That´s life

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Veronica - 21 januari 2010 23:12

Lite fotografier..

Min älskling..

 

  

Noel var rolig att busa med...

  

Första pippilotterna.. 

 

Olivias nya badrock..trött av all presentöppning!

Olivia nöjd över sina nya kläder.. 

  

Av Veronica - 21 januari 2010 22:20

Dessa promenader...jag har lust att ta promenader jag också bara som hämd! ; ) När Mathias är borta så passar barnen på att löpa amok här hemma. Olivia skulle klättra på mig hela tiden och hoppa. Hon vägrade sluta med det samt hoppa i soffan. Sen lägger sig både hon och Teo och "cyklar" med fötterna vid mig och när jag säger att de får flytta benen lite så de inte gör mig illa så manar Teo på Olivia att lägga sig närmare mig och säger "Olivia sparkar dig, säg till henne". Jag är redan nu less och trött och försöker hålla lugnet, det ömmar i sidan och huvudet värker. Sedan går barnen och det blir lite väl tyst, de står i skafferiet (dags att skaffa lås på det!) och de har hittat kakor. De får ta kakor men bara en och en och påpekar att de inte får lägga kakor i soffan som de alltid gör. Resultatet blir såklart att alla kakor som låg i burken ligger i soffan. De går och leker och jag städar. Eftersom jag jobbar helgen så är det här vårt fredagsmys så de får lite godis efter en stund, de blir kladdiga och går och ska tvätta händerna. Det blir översvämning i handfatet. Olivia kissar i pottan, ställer sig på den för att nå handfatet och allt kiss hamnar över hela badrummet. De går och jag torkar upp. När jag är klar och sätter mig död i soffan kommer barnen till mig och luktar skumt, tvål..tänker att det är från att de tvättat händerna men kommer plötsligt på vad det är...avfettning (Ajax). De har nått den i tvättstugan, måste stått fel! Nu var det avfettningsmedel över hela köksgolvet och det är snorhalt! Teo vägrar lyssna på mig utan springer rakt över när jag försöker torka upp det värsta med trasa först och han ramlar. Det gick bra och jag sätter på film uppe medan jag moppar hela huset ifall att.  

När Mathias kommer hem pressar jag ur mig (inte utan motstånd) att han är hur duktig som helst som gått från stan, till norra och tillbaka....

Av Veronica - 21 januari 2010 19:39

Jag har det så bra om dagarna och kvällarna på praktiken, men när jag är hemma så är jag så rastlös. Vill att något ska hända hela tiden, har alltid bråttom till något. Det är så mycket jag vill köpa och så mycket jag vill göra här hemma, som att sortera alla leksaker, riva Olivias garderober, sätta upp tapeter i Olivias rum etc. Och så väntar jag på vecka 5 då Teo ska börja dans, någon sorts grupp som håller till på Drakborgen, ska bli spännande! Jag väntar tills jag har råd att köpa mig lite kläder. Jag väntar på sommaren och jag väntar på nästa gång jag får gå ut och dansa. Jag kan inte sluta tänka på vissa saker jag vill göra så att det blir svårt att göra något för just nu. Varför är jag så rastlös?
Har väntat på imorgon också då vi ska få veta ungefär vad Teos psykolog kommit fram till. Det känns som om hon fått en rättvis bild av honom iaf och det är skönt. Får se om vi blir något klokare imorgon eftermiddag. Ska bli spännande vad hennes tester visat.


Imorgon är jag ledig i övrigt, ska bli skönt att få smälta lite intryck från praktiken och få vila upp mig lite får min huvudvärk. Den fortsätter men är bättre, är fungerande utan piller iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards